Повзун Л. І. Феномен камерності в системі інструментально-ансамблевих жанрів
Автор: Л.І.Повзун
Рецензенти: И.С.Драч, М.А.Давидов, Л.О.Мельник
Видавництво: Одеса: Астропринт, 2016
Тираж: 300 прим.
К-сть cторінок: 280
ISBN: 978- 966- 927- 175-4
Провідним напрямом дослідження виступає науково-теоретичне визначення феномену камерних інструментально-ансамблевих жанрів в контексті історичного розвитку музичного мистецтва з ключовою відправною тезою історично-естетичної, просторово-акустичної, художньо-органологічної універсальності камерності.
Запропонований у монографії підхід до теоретичного узагальнення та науково-методологічного опрацювання історії камерно-ансамблевої творчості заснований на перетині двох найважливіших площин сучасного музикознавства — методично-категоріальної та предметно- фактологічної. Обраний для спостережень за еволюцісю камерної інструментально-ансамблевої жанрової сфери матеріал дозволяє в діалектичній взаємодії розглядати специфічні риси камерності як стильової парадигми інструментально-ансамблевої музики.
Вступ 5
Розділ 1
ҐЕНЕЗА І ОСНОВНІ АСПЕКТИ ЯВИЩА ТА ПОНЯТТЯ КАМЕРНОСТІ В СФЕРІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО- АНСАМБЛЕВИХ ЖАНРІВ 10
- 1.1.Камерність як жанрово-стильова парадигма інструментально-ансамблевої музики 13
- 1.2.Історичні умови виконання камерно-ансамблевих творів 31
- 1.3.Органологічні основи ансамблевого музикування 53
- 1.4.Темброво-артикуляційні та динамічні особливості камерно-ансамблевої творчості 75
- 1.5.Жанрово-семантичні особливості камерності 93
- 1.6.Витоки камерно-ансамблевого інструменталізму 105
- Висновки до розділу 1 124
Розділ 2
ІСТОРИЧНА ТИПОЛОГІЯ КАМЕРНО-АНСАМБЛЕВОГО ВИКОНАВСТВА 129
- 2.1.Феномен камерно-ансамблевого виконавства: до постановки проблеми 131
- 2.2.Ансамблево-тембральна «універсальність» в жанрових різновидах інструментальної музики барокового періоду 145
- 2.3.Функціонально-рольова диференціація ансамблевої фактури в класичних сонатних жанрах 161
- 2.4. Тембральна персоніфікація в романтичній «поліплановості» ансамблевої фактури 181
- 2.5. Тембрально-артикуляційний мімезие як засіб інструментально-ансамблевого вираження на сучасному етапі 209
- Висновки до розділу 2 228
Висновки 236
Список використаних джерел 248
Іменний покажчик 274