Редакційна колегія: Сокол О.В., Самойленко О.І., Дєев О.В., Завгородня Г.Ф., Маркова О.М., Стьопін А.П., Тарасенко О.А.
Редактори-упорядники: О.М. Маркова, С.О. Бородавкін
Видавництво: ТОВ Зовнішрекламсервіс, 2002
Тираж: 300 прим.
К-сть cторінок: 104
У збірнику вміщені матеріали музикознавчих науково-методичних конференцій, які протягом 2001/2002 навчального року відбулися в стінах Одеської державної консерваторії ім. А. В. Нежданової і були присвячені сучасним проблемам музичного мистецтва і трансформації музичної освіти, в тому числі творчій спадщині видатного піаніста Е. Гілельса — випускника Одеської консерваторії.
Збірник узагальнює матеріали конференцій, які відбулися в Одеській державній консерваторії ім. А. В. Нежданової в 2001—2002 навчальному році і були нрисвячені подальшій розробці планової науково-дослідницької тематики «Трансформація музичної освіти: культура і сучасність». Дана галузь музикознавчих питань визначилась в консерваторії за підтримки Міністерства культури і мистецтв України ще п’ять років тому і за цей час широко увійшла у щорічні музикознавчі семінари і конференції.
У зв’язку з Міжнародним конкурсом піаністів пам’яті Е. Гілельса, що відбувся у жовтні — листопаді 2001 p., до даної тематичної галузі було залучено обговорення проблем виконавства. Учасниками конференцій були видатні музиканти Одеси та інших міст України, зарубіжні спеціалісти. В збірник увійшли також тексти виступів на конференції, яка відбулася в лютому цього року і була спрямована на ідею «Схід — Захід: музика і мистецтво». Така точка зору на проблему була підказана самим буттям одеського музичного навчального закладу: численні абітурієнти з країн Сходу і Заходу, регулярні виступи педагогів консерваторії на зарубіжних гастролях та наукових зборах спонукають до пошуків контактів у різних системах виховання спеціалістів.
В цій справі особливо цінним виявився особистий досвід визначних музикантів, які, узагальнюючи життєві враження, виходять на цінні висновки суто фахового значення. Такими є виступи на конференціях заслуженої артистки України, професора Л. Н. Гінзбург, професора кафедри спеціального фортепіано А. А. Кардашова, професора, кандидата мистецтвознавства 1.1. Сухомлінова та багатьох інших учасників наукових зборів.
Інтенсивний розвиток культури регіону Півдня України грунтується на здатності до пошуку і «мудрості даріння» митців і науковців різних генерацій та фахівського спрямування.
Одеська консерваторія підготувала дисертаційні дослідження, що об’єктивно дістали визнання у започаткуванні нової галузі мистецтвознавства та музичної культурології — «виконавського музикознавства». Представлені у збірнику матеріали вагомо засвідчують наукові надбання музикознавців Одеси.
О.В. СОКОЛ