Міністерство освіти і науки України
 
Вступна кампанія 2021
 
 
Міністерство культури, молоді та спорту України
 
Сервіс перевірки текстів на ознаки плагіату UNICHECK

Сокол О. В. Виконавські ремарки: образ світу і музичний стиль

Одеська національна музична академія :: Видання :: Сокол О. В. Виконавські ремарки: образ світу і музичний стиль

Автор: О.В. Сокол

Редактор: Ю.Є. Семенов

Видавництво: Одеса: Астропринт, 2013

Тираж: 300 прим.

К-сть cторінок: 276

ISBN: 978-966-190-697-5

  • Вступ

ДО ПИТАННЯ ПРО РЕМАРКИ І МУЗИЧНИЙ СТИЛЬ

Розділ І

ЕКСПРЕСИВНО-МОВЛЕННЄВИЙ СТИЛЬ У МУЗИЦІ

  • До постановки проблеми 13
  • До визначення поняття «музика»   15
  • Інтонаційно-звукові процеси як потік свідомості     24
  • Про поняття експресивно-мовленнєвого стилю в музиці... 29

Розділ II

МУЗИЧНІ РЕМАРКИ ТА ОБРАЗ СВІТУ

  • Сутність і функції музичних ремарок   34
  • Про класифікацію музичних ремарок за категоріальними полями   39
  • Структура образу світу та класифікація опозицій музичних «модальностей» 47
  • Звукоінтонаційний образ світу та методика його семантичного аналізу (на прикладі «Кобзаря» Т. Г. Шевченка та поеми «Кому на Руси жить хорошо» М. О. Некрасова)   58

Розділ III

МУЗИЧНИЙ СТИЛЬ І РЕМАРКИ В КОНЦЕПЦІЇ Б. Л. ЯВОРСЬКОГО

  • Особливості трактування поняття «музичний стиль» у Б. Л. Яворського 71
  • Класифікація образів і стильових понять Б. Л. Яворського за категоріальними полями   79
  • Обгрунтування музичних стилів ремарками-образами у Б. Л. Яворського 89

Розділ IV

ДОСВІД МЕТОДИКИ СТИЛІСТИЧНОГО АНАЛІЗУ МУЗИЧНИХ РЕМАРОК (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ПРЕЛЮДІЙ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО КЛОДА ДЕБЮССІ)

  • Про методику статистичного аналізу та семантичної інтерпретації музичних ремарок   101
  • Класифікація ремарок Клода Дебюссі за категоріями: ремарки «руху»     106
  • Визначення експресивності моторних стилів 117
  • «Художні» ремарки. Ремарки «переживання», «спілкування»      121
  • Ремарки «звучності» («чутності») 125
  • Визначення експресивності стилів динаміки 137
  • Типологія експресивності стилів динаміки Клода Дебюссі. Про ремарку espressivo  148
  • Про експресивно-мовленнєвий стиль Прелюдій для фортепіано Клода Дебюссі 152

Розділ V

АРТИКУЛЯЦІЙНІ РЕМАРКИ І СТИЛЬ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ПРЕЛЮДІЙ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО КЛОДА ДЕБЮССІ)

  • Артикуляційні ремарки в музиці. Визначення і принцип класифікації  158
  • Артикуляції в Прелюдіях для фортепіано Клода Дебюссі  177
  • Гранично контрастні групи артикуляцій у Прелюдіях для фортепіано Клода Дебюссі 183

Розділ VI

ДОСВІД СПОСТЕРЕЖЕННЯ НАД АРТИКУЛЮВАННЯМ МУЗИКИ Й. С. БАХА

  • Погляди дослідників на артикулювання музики Й. С. Баха    194
  • Узагальнення правил артикулювання музики Й. С. Баха    202
  • Основні принципи визначання артикуляцій музики Й. С. Баха    206

Розділ VII

РЕМАРКИ ТА ТЕМАТИЗМ У 24 ПРЕЛЮДІЯХ ТА ФУГАХ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО Д. Д. ШОСТАКОВИЧА

  • Загальна характеристика ремарок у 24 прелюдіях та фугах Д. Д. Шостаковича 215
  • Мелодично-мовленнєве та моторне legato    224
  • Ремарки marcato, staccato тощо. Композиційний контраст артикуляцій. Артикуляція tenuto  232
  • Висновки 240
  • Нотатки редактора  243
  • Список таблиць     250
  • Література    253
  • Предметний покажчик     263
  • Резюме (укр.)      269
  • Резюме (рос.)      270
  • Summary 271
  • Zusammenfassung    272