Сокол О. В. Виконавські ремарки: образ світу і музичний стиль
Автор: О.В. Сокол
Редактор: Ю.Є. Семенов
Видавництво: Одеса: Астропринт, 2013
Тираж: 300 прим.
К-сть cторінок: 276
ISBN: 978-966-190-697-5
- Вступ
ДО ПИТАННЯ ПРО РЕМАРКИ І МУЗИЧНИЙ СТИЛЬ
Розділ І
ЕКСПРЕСИВНО-МОВЛЕННЄВИЙ СТИЛЬ У МУЗИЦІ
- До постановки проблеми 13
- До визначення поняття «музика» 15
- Інтонаційно-звукові процеси як потік свідомості 24
- Про поняття експресивно-мовленнєвого стилю в музиці... 29
Розділ II
МУЗИЧНІ РЕМАРКИ ТА ОБРАЗ СВІТУ
- Сутність і функції музичних ремарок 34
- Про класифікацію музичних ремарок за категоріальними полями 39
- Структура образу світу та класифікація опозицій музичних «модальностей» 47
- Звукоінтонаційний образ світу та методика його семантичного аналізу (на прикладі «Кобзаря» Т. Г. Шевченка та поеми «Кому на Руси жить хорошо» М. О. Некрасова) 58
Розділ III
МУЗИЧНИЙ СТИЛЬ І РЕМАРКИ В КОНЦЕПЦІЇ Б. Л. ЯВОРСЬКОГО
- Особливості трактування поняття «музичний стиль» у Б. Л. Яворського 71
- Класифікація образів і стильових понять Б. Л. Яворського за категоріальними полями 79
- Обгрунтування музичних стилів ремарками-образами у Б. Л. Яворського 89
Розділ IV
ДОСВІД МЕТОДИКИ СТИЛІСТИЧНОГО АНАЛІЗУ МУЗИЧНИХ РЕМАРОК (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ПРЕЛЮДІЙ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО КЛОДА ДЕБЮССІ)
- Про методику статистичного аналізу та семантичної інтерпретації музичних ремарок 101
- Класифікація ремарок Клода Дебюссі за категоріями: ремарки «руху» 106
- Визначення експресивності моторних стилів 117
- «Художні» ремарки. Ремарки «переживання», «спілкування» 121
- Ремарки «звучності» («чутності») 125
- Визначення експресивності стилів динаміки 137
- Типологія експресивності стилів динаміки Клода Дебюссі. Про ремарку espressivo 148
- Про експресивно-мовленнєвий стиль Прелюдій для фортепіано Клода Дебюссі 152
Розділ V
АРТИКУЛЯЦІЙНІ РЕМАРКИ І СТИЛЬ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ПРЕЛЮДІЙ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО КЛОДА ДЕБЮССІ)
- Артикуляційні ремарки в музиці. Визначення і принцип класифікації 158
- Артикуляції в Прелюдіях для фортепіано Клода Дебюссі 177
- Гранично контрастні групи артикуляцій у Прелюдіях для фортепіано Клода Дебюссі 183
Розділ VI
ДОСВІД СПОСТЕРЕЖЕННЯ НАД АРТИКУЛЮВАННЯМ МУЗИКИ Й. С. БАХА
- Погляди дослідників на артикулювання музики Й. С. Баха 194
- Узагальнення правил артикулювання музики Й. С. Баха 202
- Основні принципи визначання артикуляцій музики Й. С. Баха 206
Розділ VII
РЕМАРКИ ТА ТЕМАТИЗМ У 24 ПРЕЛЮДІЯХ ТА ФУГАХ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО Д. Д. ШОСТАКОВИЧА
- Загальна характеристика ремарок у 24 прелюдіях та фугах Д. Д. Шостаковича 215
- Мелодично-мовленнєве та моторне legato 224
- Ремарки marcato, staccato тощо. Композиційний контраст артикуляцій. Артикуляція tenuto 232
- Висновки 240
- Нотатки редактора 243
- Список таблиць 250
- Література 253
- Предметний покажчик 263
- Резюме (укр.) 269
- Резюме (рос.) 270
- Summary 271
- Zusammenfassung 272