Кафедра народних інструментів
Біографія:
Закінчив Львівську державну консерваторію імені М.В. Лисенка (нині – Львівська Національна музична академія імені М.В. Лисенка) в 1963 году (клас М.Д. Оберюхтіна).
1955 – 1963 – соліст Одеської обласної філармонії, викладач баяна в Одеському культпросвет училищі.
З 1965 року по теперішній час працює на кафедрі народних інструментів ОДК імені А.В. Нежданової.
З 1974 по 1982 рік – завідувач кафедрою народних інструментів.
Власов Віктор Петрович (композитор). Матеріал з Вікіпедії - вільної енциклопедії
Концертно-виконавська діяльність:
Професійна сольна виконавська діяльність В.П. Власова почалася в 1955 році. Колективи, в яких працював В.П. Власов, неодноразово демонстрували своє мистецтво у містах Німеччини, Угорщини, Італії, Греції, Іспанії, Франції, Молдови.
Творча діяльність. Дискографія:
В.П. Власов має фондові записи на Одеському телебаченні та радіо.
Багатогранна творчість В. Власова висвітлено в численних статтях і нарисах, а саме:
- Басурманов А. П. Справочник баяниста. – М., 1987, 2003.
- Мирек А. Энциклопедическое издание «Гармоника». – М.: Интерпракс, 1994.
- Голубов И. Его играют баянисты мира // Музыка. – К., 1997. – № 3.
- Семешко А. Виктор Власов // Acco – opus. – К., 2005.
- Давыдов Н. А. История исполнительства на народных инструментах. – Киев, 2005.
- Евдокимов В. М. Одесская академическая школа народно-инструментального искусства. – Одесса, 1999.
- Имханицкий М. История баянно-аккордеонного искусства. – М., 2006.
- Кужелев Д. Баянна творчість українських композиторів. – Львов, 2011.
- многочисленные публикации и рецензии в печати Украины и за границей.
Композиторська творчість:
Композиторська творчість представлено музичною комедією «Блиск і злидні Молдаванки» (за п'єсою Г. Голубенка), операми «Снігова королева» (лібрето Р. Розенберг по Г.Х. Андерсену), «Білі троянди» (лібрето Р. Бродавка по новелі С. Цвейга «Лист незнайомки»), «Гранатовий браслет» (лібрето Р. Розенберг за повістю О. Купріна), багатьма творами для хору, оркестру, ансамблів народних інструментів, для бандури, домри, балалайки, джазових оркестрів та естрадних ансамблів, романсами. Піснями (60), музикою до художніх і документальних кіно- і телефільмів («Зухвалість», «Причал», «Гу-Га», «Продавець повітря», «Порт», «Навіки 19-річні», «Трен-Брень» та інш. (всього понад 25).
Особливе місце у творчості Віктора Власова займають твори для баяна, серед яких 3 концерти (1964, 1965, 1973, 3-й концерт вперше виконаний автором у Великому залі Одеської консерваторії 16 грудня 1974 року), камерні твори (Сюїта-симфонія, 1982; «П'ять поглядів на країну ГУЛАГ», 1991, INFINITO, 1994, «Телефонна розмова», 1997), фантазії та обробки народних мелодій («Парафраз на народну тему», «Веснянка», «Гаївка», «Колядка»), «Terra inсognita»,« Концертний триптих імені династії Воєводіних», «Імпровізація і токата на тему ААСЕ», «Концертний триптих на тему картини І. Босха «Страшний суд», «У сузір'ї Центавра», естрадно-джазові п'єси (понад 30), музика для дітей та юнацтва.
Композиторська творчість В. Власова зазначено самобутністю і тісно пов'язане з традиціями української і російської класики, а також продовжує новаторську лінію використання фольклору. Його твори видані в Україні, Росії, Югославії, Німеччини загальним тиражем понад мільйон екземплярів, постійно звучать у програмах Національних та Міжнародних конкурсів і фестивалів, включаються в навчальні програми, хрестоматії, в «Антологію літератури для баяна», постійно використовуються провідними колективами і виконавцями Україні, Росії, інших країн. Записані на численних платівках та компакт-дисках.
Удостоєний Російською академією музики імені Гнесіних міжнародної нагороди – Срібний диск «За заслуги в баянному мистецтві» (2003).
Науково-методична діяльність:
Власов В. П. опублікував науково-методичні монографії: «Виконання поліфонічних творів на баяні» («Исполнение полифонических произведений на баяне») (Одеса, 1979), «Способи виконання штрихів на баяні» («Способы исполнения штрихов на баяне») (1980), «Методика роботи баяніста над поліфонічними творами» («Методика работы баяниста над полифоническими произведениями») (М., 1991; М., 2004), «Методика роботи баяніста над поліфонією» («Методика работы баяниста над полифонией») (К., 1995); ряд нарисів «Про творчу діяльність І.А. Яшкевіча» («О творческой деятельности И.А. Яшкевича») (М., 1984), «Народне виконавство – професійні традиції» («Народное исполнительство – профессиональные традиции») (Одеса, 1994), «Виконавська інтерпретація джазових стилів на баяні» («Исполнительская интерпретация джазовых стилей на баяне») (К., 1998), «Школа джазу на баяні (акордеоні)» («Школа джаза на баяне (аккордеоне)») (Одеса, 2008).
Під його рецензуванням опубліковані численні нотні та наукові видання, серед яких: «Вибрані прелюдії і фуги І.С. Баха в перекладенні для баяна »М. Оберюхтина («Избранные прелюдии и фуги И.С. Баха в переложении для баяна» М. Оберюхтина) (К., 1983). «Школа виконавської майстерності баяніста (акордеоніста)» М. Давидова («Школа исполнительского мастерства баяниста (аккордеониста)» Н. Давыдова) (К., 1998) та інші.
Педагогічна діяльність. Учні:
Віктор Петрович Власов є висококваліфікованим педагогом і методистом. Підготував понад 150 фахівців, серед яких лауреати Національних та Міжнародних конкурсів, відзначені почесними званнями: І. Себов, В. Москалюк, В. Лазич (Югославія), А. Сєрков, А. Берсан, І. Комлєв, С. Брикайло, С. Гаврічков, А. Санжак, Г. Муращенко.
У повсякденній педагогічній практиці веде роботу над художнім мисленням учнів, органічно поєднуючи з освоєнням ними всього комплексу технологічних навичок. Максимально виявляє індивідуальні творчі здібності студента, розвиває його емоційність, артистизм і, разом з тим, високий академізм.