Біографія:
Світлана Олександрівна Серенко у 1985 році з відзнакою закінчила Одеську спеціальну музичну школу імені професора П. С. Столярського за спеціальністю «фортепіано» і в цьому ж році поступила до Одеської державної консерваторії імені А. В. Нежданової на фортепіанно-теоретичний факультет за двома спеціальностями: «фортепіано» і «музикознавство». У 1990 році закінчила консерваторію і отримала диплом як піаністка по класу А. В. Повзуна (фортепіано), Л. В. Зими (камерний ансамбль), Р. І. Ойгензіхт (концертмейстерство). У 1991 році з відзнакою захистила диплом як музикознавець по класу Г. Н. Вірановського, рекомендована до аспірантури для продовження наукової діяльності та написання дисертації.
Заняття в класі Р. І. Ойгензіхт і любов до сценічної роботі з вокалістами визначили напрямок подальшої трудової і творчої діяльності. Серенко С. О. була ще студенткою V курсу, коли у 1989 році її було прийнято до Одеського театру музичної комедії в якості концертмейстера з вокалу, туди ж вона отримала запрошення як молодий фахівець. За період роботи, з 1989 по 1992 рік, крім поточних вистав («Граф Люксембург», «Летюча миша», «Королева чардашу», «Мікадо», «Циганський барон», «Моя чарівна леді», низка дитячих вистав), підготувала ряд прем'єрних постанов, серед яких: «Баядера» І. Кальмана, «Of the I sing» Дж. Гершвіна, «Бал у Савойї» П. Абрахама, «Герцогиня з Чикаго» І. Кальмана, «Таточко» за п'єсою Ж. Кокто , «Кіт у чоботях». У 1989 році була прийнята і на кафедру музичного виховання Одеського педагогічного інституту імені К. Д. Ушинського, а з 1991 по 1993 рік викладала концертмейстерство у кооперативному музичному училищі (Міністерства вищої та середньої спеціальної освіти). У цей же період працювала концертмейстером і адміністратором Одеського муніципального камерного театру хорової та вокальної музики (художній керівник О. В. Зайцев), з яким підготувала десятки вокальних та хорових програм, що звучали як на сценах Одеси, так і за кордоном (Словаччина, Польща). У 1992 році була прийнята за конкурсом до Одеського театру опери та балету на посаду концертмейстера хору, де працювала з 1992 по 1997 рік. До репертуару входили наступні опери: «Травіата», «Аїда», «Трубадур», «Ріголетто», «Отелло» - Дж. Верді; «Фауст» Ш. Гуно; «Кармен» Ж. Бізе; «Паяци» Р. Леонкавалло ; «Сільська честь» П. Масканьї; «Тоска», «Мадам Батерфляй», «Богема» - Дж. Пуччіні; «Іоланта», «Євгеній Онєгін», «Орлеанська діва» - П. Чайковського; «Борис Годунов» М. Мусоргського; «Севільський цирульник» Дж. Россіні; «Катерина» М. Аркаса; «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського; «Наталка-Полтавка» М. Лисенка; «Барвінок» та ін. (серед них прем'єрні – «Ріголетто», «Орлеанська діва», «Борис Годунов», «Сільська честь», «Отелло»).
У 1997 році була запрошена в якості концертмейстера до Одеської консерваторії на кафедру сольного співу в клас О. В. Стаховської, потім на кафедру струнних інструментів у клас В. В. Балон-Римашевської. Як здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії Одеської державної консерваторії, у 1999 році з відзнакою склала кандидатські іспити і в жовтні 2004 року підготувала і захистила кандидатську дисертацію на тему «Художня концепція «Мистецтва фуги» І. С. Баха» за спеціальністю 17.00.03 – «Музичне мистецтво» (наукові керівники – Г. Н. Вірановський, академік О. В. Сокол). У лютому 2005 року її затверджено у званні кандидата мистецтвознавства. З 2005 року – викладач, а незабаром – доцент кафедри концертмейстерства.
Творча діяльність:
Серенко С. О. регулярно бере участь у концертному житті Одеси та в інших містах України, Росії, Польщі, Німеччини, Франції.
У 2000 році у межах ювілейного Бах-фестивалю була присутня на закритому засіданні Нового Бахівського товариства (Лейпциг, Німеччина), була запрошена К. Вольфом (США) для участі в каталогізації Бахівської колекції, співпрацювала з Київським Бах-архівом. У 2001 році була вшанована губернаторською стипендією. З 2003 по 2012 рік включно – учасник Міжнародних конкурсів і фестивалів. У 2006 та 2007 році Світлана Олександрівна була відповідальним секретарем приймальної комісії ОДМА імені А. В. Нежданової, а з 2007 по 2011 рік – деканом факультету вищої кваліфікації (магістратура, аспірантура, асистентура-стажування, докторантура, інститут пошукувацтва). Продовжуючи педагогічну роботу на кафедрі концертмейстерства, керувала магістерськими роботами і з 2011 року є запрошеним концертмейстером Одеської обласної філармонії на замовлення.
Серед яскравих подій у творчому житті останніх років можна визначити наступні:
- прем'єрне виконання із заслуженою артисткою України Наталією Ютеш, Н. Тарасовим та Ігорем Шавруком «14-й симфонії» Д. Шостаковича (Одеса, Україна) і концерт скрипкової та віолончельної музики (Вроцлав, Польща, 2007);
- участь в якості концертмейстера в Міжнародному конкурсі віолончелістів (диплом «Кращий концертмейстер», 2008);
- членство в журі Міжнародного фортепіанного конкурсу слов'янської музики імені С. Монюшко (Париж, Франція, 2009). У цьому ж році відбувся ряд концертів у Франції (Париж) і в Росії (Москва, у тому числі – в Будинку музики), подяка від Фонду Співакова;
- серія концертів із солістами Одеської філармонії С. Побережнюком, О. Вишневською, С. Самойленко (2010);
- підготовка та участь у творчому вечорі Народного артиста України композитора В. Птушкіна (2011);
- участь у ювілейному Міжнародному фестивалі «Musica Via Regia» (Німеччина, 2012);
- організація та художнє керівництво Першим міжнародним фестивалем віолончельного мистецтва імені В. Балон-Ромашевської (Одеса, Україна, 2013).
Наукова діяльність. Участь у конференціях. Публікації:
Серенко Світлана Олександрівна є учасником восьми Міжнародних наукових конференцій, автором дев'яти наукових статей у фахових збірниках, одна з яких німецькою мовою. Також є переможцем Бахівської наукової конференції, членом Бахівської спілки.
Участь у Міжнародних наукових конференціях:
- Серенко С. Музична риторика як основа інтерпретації музики барокко: музична риторика у навчальному процесі // Програма Міжнародного семінару-огляду «Трансформація музичної освыти: культура та сучасність». – Одеса, вересень, 1999.
- Серенко С. Таємниця «Мистецтва фуги» Й. С. Баха та її розкриття у ХХ столітті // П'ята Міжнародна науково-практична конференція «Духовність і проблеми розвитку особистості». – Житомир, листопад, 1999.
- Серенко С. Риторичний принцип ампліфікації як одна з композиційних засад циклу «Мистецтво фуги» Й. С. Баха // Тези доповіді Всеукраїнської науково-теоретичної конференції «Молоді музикознавці України». – Київ, березень, 2000.
- Серенко С. Дослідження клавірної музики Й. С. Баха в аспекті сучасного музикознавства // VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Духовне зростання нації в сучасних умовах становлення української державності». – Донецьк, квітень 2000.
- Серенко С. Заповіт великого майстра: новий погляд на композицію «Мистецтва фуги» Й. С. Баха // Всеукраїнська науково-практична конференція «Й. С. Бах та його епоха в історії світової художньої культури». – Донецьк, травень, 2000.
- Серенко С. От риторического высказывания к поэтическому прочтению: опыт приобщения к образцам мирового музыкального искусства // Международная научно-практическая конференция «Молодёжь третьего тысячелетия: гуманитарные проблемы и пути их решения». – Одесса, июнь 2000.
- Серенко С. Текстологічні проблеми “Мистецтва фуги” Й. С. Баха. Першоджерела та наукові концепції // Всеукраїнська науково-практична конференція “Текст музичного твору: практика і теорія. – Київ, листопад, 2000.
- Серенко С. Інтерпретаційні аспекти “Мистецтва фуги” Й. С. Баха // Міжнародна наукова конференція “Музичне виконавство на рубежі століть”. – Київ, грудень, 2000.
Статті в спеціалізованих наукових збірниках:
- Серенко С. Музична риторика як складова професійної підготовки музикознавців в умовах відродження української національної культури // Україна на порозі третього тисячоліття: духовність як основа консолідації суспільства. – К.: Наук.-досл. інститут “Проблеми людини”, 1999. – Т. 15. – С. 543-551.
- Серенко С. Тематизм «Искусства фуги» И. С. Баха в образно-содержательном аспекте // Організація та зміст становлення професійної підготовки в умовах національної системи освіти. – Харків: Каравелла, 1999. – С. 158-171.
- Серенко С. Черты внешней симметричной формы в композиции цикла «Искусство фуги» И. С. Баха // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. – Харків: Каравелла, 1999. – Вип.4. – С. 121-132.
- Серенко С. Інтерпретація “Мистецтва фуги” Й. С. Баха у музично-риторичному аспекті // Музичне виконавство. Науковий вісник. – К.: Спец. друкарня НАН України, 2000. – Вип.8. – С. 114-125.
- Серенко С. Від риторичного питання – до музикологічної проблеми // Духовність і художньо-естетична культура. – К.: Наук.-досл. інститут “Проблеми людини”, 2000. – С. 575-581.
- Серенко С. Роль симметрии в композиции цикла «Искусство фуги» И. С. Баха // Музичне мистецтво і культура. – Одеса: Астропринт, 2000. – Вип.1. – С. 112-123.
- Серенко С. «Мистецтво фуги» Й. С. Баха: таємниця авторського задуму та нова інтерпретація композиції циклу // Музичне виконавство: Науковий вісник. – К.: Кий, 2001. – Вип.18. – С. 123-133.
- Серенко С. Текстологічні проблеми «Мистецтва фуги» Й.С.Баха: факти і гіпотези // Київське музикознавство. Текст музичного твору: практика і теорія. – К.: КДВМУ ім.Р.М.Гліера, 2001. – Вип.7. – С .201-210.
- Serenko S. „Die Kunst der Fuge“ von J.S.Bach: Das geheimnis des autorenvorhabens und die neue interpretation der komposition des zyklus // Й.С.Бах та його епоха в історії світової музичної культури. – Донецьк-Лейпциг.: Юго-восток, 2003. – Вип.3. – С. 31-40.
Педагогічна діяльність:
Наукову і педагогічну діяльність Світлана Олександрівна Серенко суміщає зі сценічною концертмейстерської роботою.
Серед випускників – солісти театрів і філармоній, лауреати Міжнародних конкурсів та заслужені артисти. У 2012 році звання Заслуженої артистки України отримала Оксана Нестеренко. Випускник з концклассу О. Трухін успішно працює концертмейстером на кафедрі оперно-симфонічного диригування ОНМА імені А. В. Нежданової.