Біографія:
Таранець Сергій Альбертович, який з 2003 року є штатним викладачем кафедри сучасної музики та музичної етнографії, працює в Одеській консерваторії з 1987 року (закінчив її в1983 році), є постійним завідувачем кабінету фольклору та музичної етнографії при кафедрі історії музики та музичної етнографії. З 1980 року розпочав трудову біографію, працюючи в експедиційних партіях Одеського археологічного та Одеського історико-краєзнавчого музеїв.
В 1981 році поступив на музикознавчий відділ Одеської державної консерваторії. Паралельно весь час навчання працював за фахом (етнографія) у фондах Одеського обласного краєзнавчого музею, згодом методистом та науковим співробітником Одеського науково-методичного центру народної творчості та культурно-освітньої роботи; проводив сумісні фольклорно-етнографічні експедиції музею, ОНМЦ і консерваторії в села Одеської області.
У 1985 році розпочав роботу по теоретичному обґрунтуванню та втіленню у життя проекту побудови на території Одеської області Фольклорно-етнографічних центрів (авторський проект).
У 1980-х роках проходив стажування в Московському університеті, де вивчав етнографію народного театру, та в Інституті слав’янознавства та балканістики, за фахом “Етнографія південнослов’янських народів”, де займався дослідженням героїчного епосу та перекладами з південнослав’янських мов. Наприкінці 1990-х років стажувався за фахом «Музична етнографія» в музикологічних інститутах Віденського та Варшавського університетів, досліджував проблеми систематизації фондів фольклорних матеріалів. За розробки у галузі методики акустичного аналізу народного співу двічі отримував гранти Міжнародного фонду допомоги науці - «Fundacja popierania nauki Kasai m. Jozefa Mianowskiego».
В 1987 році очолив Лабораторію фольклору та етнографії, з 1986 по 1995 рік здійснював керівництво усіма експедиційними виїздами студентів Одеської державної консерваторії. З 1996 року до теперішнього часу працює на посаді доцента кафедри історії музики та музичної етнографії Одеської національної музичної академії.
Наукові праці. Видання. Публікації:
С.А. Таранець є автором літературних творів, музично-критичних статей у провідних збірках та журналах ("Opera", "Opera Now", "Gramophone", «ArtLine»), перекладів, наукових та методичних праць у галузі фольклористики, музичної етнографії, філології та акустики. Серед них монографічні видання «Фольклор и этнографический ансамбль» (у співавторстві з Г.М. Вірановським), «Фольклорно-этнографический центр в сохранении и развитии традиции современного села», «Українське весілля (Північно-Західне Причорномор’я)».
Монографічні видання:
- «Фольклор и этнографический ансамбль» (у співавторстві з Г.М. Вірановським), Одесса 1984;
- «Фольклорно-этнографический центр в сохранении и развитии традиции современного села», Одесса 1991;
- «Українське весілля (Північно-Західне Причорномор’я)», Одеса 2013.
- Статті:
- "Проба електроакустичної об’єктивації метроритму болгарської колядки", -
- "Актуальні питання методики фіксації та транскрипції творів народної музики", Київ, 1989 (у співавт. з А.К. Мазуром);
- "Мелодический контур и проблема сравнительного анализа напевов", - "Одесский музыковед '93", Одесса 1993 (в соавт. с Г.Н. Вирановским)
- "A brave new operatic world" – on record", "Opera" 1999, vol. 51# 3;
- "Gold lying on the ground", "Opera" 2000, vol. 51, # 9;
- "Подкова на счастье или Рассказ старого одессита", "Art Line" 1998, № 9;
- "Хождение m-me Butterfly за два моря (Путевые заметки из Ливана)", "Art Line" 1999, № 4;
- "The dialogues around Odessa opera", "Gramophone" 2000, # 8;
- "И.М. Ассеев: проекция личности на творчество (опыт понимания учителя учеником)", - "Одесская консерватория. Славные имена, новые страницы", Одесса 1998;
- «Рыцарь живой истории (очень личные размышления)», - «Музыкальная академия», вып. … , Одесса, 2005;
- "The traditional music in the contemporary local communities", - "Music of the Youth and Contemporary Society", Warsaw, 2002;
- "Про деякі можливості вживання методів акустичної об’єктивації динаміки для дослідження ритміки наспівів", - "Метроритм-1", Київ 2002;
- "Парные образы в сборниках "Смерть Артура" Т. Мэлори и "Мабиногион" и их параллели в героическом эпосе славянских народов", - "Текстология и семантика славянской сказки", Витебск 2003;
- "О применимости положений теории традиции Карла Р.Поппера в этнографии", - "Науковий вісник", вип. 4, Одеса 2004;
- «Система суффиксов в болгарском диалекте: атавизм или приобретение
- вследствие воздействующего влияния?», - «Научные записки Минского государственного университета», Минск, 2005;
- «Европоцентризм и рациональная теория традиции К.Р. Поппера», -
- «Неоевропоцентризм; музыкальная культура на рубеже тысячелетий», Одесса, 2006;
- «Предварительные рассуждения о закономерностях культурного бытования мигрировавшей компактной общины», - “Наукові праці історичного факультету Запорізького національного технічного університету”, вип.ХХI, Запоріжжя, 2007;
- «Построение теории фольклорной традиции: проблема поиска и рационального объяснения устройства», - “Наукові праці історичного факультету Запорізького національного технічного університету”, вип.ХХII, Запоріжжя, 2009;
- "Опыт реконструкции первоначальной формы эпической строки в силлабическом 8- и 10-сложнике южнославянской традиции", - «Научные записки Минского государственного университета», Минск, 2010.