Program requirements

Preliminary Selection

Two virtuoso etudes from the program of Round 1:

1. One virtuoso etude (according to choice) by F. Chopin or F. Liszt

2. One virtuoso etude (according to choice) by S. Rachmaninoff, A. Skriabin, C. Debussy, I. Stravinsky or S. Prokofiev.

Round 1
(30-45 minutes)
.

1. Any polyphonic composition (according to the choice of participant);

J.S.Bach

A piano work (original):
A prelude and a fugue from WTC,
A toccata,
An English suite,
A partita,
Chromatic Fantasy and Fugue

D.Shostakovich

A prelude and a fugue from “24 Preludes and Fugues for Piano”

2. A sonata by J. Haydn, W. Mozart, L. Beethoven (except for op. 49 No. 1, 2, op. 79, op. 106) — completely.

3. One virtuoso etude (according to choice) by F. Chopin or F. Liszt

4. One virtuoso etude (according to choice) by S. Rachmaninoff, A. Skriabin, C. Debussy, I. Stravinsky or S. Prokofiev.

5. Virtuoso composition by the modern author of the country of the participant

Note: With the consent of the Competition’s Directorate, the jury may listen to a sonata (round I, p. 2) partially.

Round 2
(50-60 minutes)

1. Two sonatas by D. Scarlatti from the repertoire of E. Gilels

 

Editing R. Kirkpatrick

Editing A. Longo

h-moll

27

449

d-moll

32

423

A-dur

113

345

G-dur

125

487

d-moll

141

422

C-dur

159

104

cis-moll

247

256

E-dur “Cortege”

380

23

f-moll

466

118

F-dur

518

116

A-dur

533

395

2. One sonata or variation cycle from the repertoire of E. Gilels:

F. Liszt

Sonata h-moll

F. Chopin

Sonata h-moll, Op. 58

F. Schubert

Sonata D-dur, Op. 53
Sonata a-moll, Op. 143

R. Schumann

Sonata No. 1 fis-moll, Op. 11
Sonata No. 2 g-moll, Op. 22

Symphonic Etudes Op. 13

P. Tchaikovsky

Sonata cis-moll

A. Glazunov

Sonata No. 2 e-moll, Op. 75

N. Medtner

Sonata-reminiscenza a-moll, Op. 38 No. 1
Sonata a-moll, Op. 30
Sonata g-moll, Op. 22

A. Skriabin

Sonata No. 3, Op. 23

S. Prokofiev

Sonata No. 2, Op. 14
Sonata No. 7, Op. 83
Sonata No. 8, Op. 84

D. Shostakovich

Sonata No. 2, Op. 64

I. Brahms

Variations & Fugue on a Theme by Handel, Op. 24
Variations on a Theme by Paganini (copybooks 1 and 2), op. 35

3. Virtuoso piano transcription (F. Liszt, F. Busoni, S. Rachmaninoff, V. Gorowitz, L. Godowsky, M. Pletnev, etc.)

4. One or some compositions according to the participant’s choice.

Round 3

One of these concerts for a piano with an orchestra:

V. Mozart

Concerto No. 20 d-moll, K.V. № 466
Concerto No. 24 c-moll, K.V. № 491

L. Beethoven

Concerto No. 3 c-moll, Op. 37
Concerto No. 4 G-dur, Op. 58
Concerto No. 5 Es-dur, Op. 73

I. Brahms

Concerto No. 1 d-moll, Op. 15
Concerto No. 2 B-dur, Op. 83

F. Chopin

Concerto No. 1 e-moll, Op. 11
Concerto No. 2 f-moll, Op. 21

F. Liszt

Concerto No. 1 Es-dur
Concerto No. 2 A-dur

E. Grieg

Concerto a-moll, Op. 16

R. Schumann

Concerto a-moll, Op. 54

C. Saint-Saens

Concerto No. 2 g-moll, Op. 22

P. Tchaikovsky

Concerto No. 1 b-moll, Op. 23
Concerto No. 2 G-dur, Op. 44

S. Rachmaninoff

Concerto No. 2 c-moll, Op. 18
Concerto No. 3 d-moll, Op. 30
Rhapsody on a Theme of Paganini, Op. 43

S. Prokofiev

Concerto No. 1 Des-dur, Op. 10
Concerto No. 2 g-moll, Op. 16
Concerto No. 3 C-dur, Op. 26

In case of necessity the participant is obliged to provide an orchestra score for the audition of Round 3.