Кафедра теоретичної та прикладної культурології
- професор
- доктор мистецтвознавства
- заслужений працівник культури України
- завідувач кафедри теоретичної та прикладної культурології
- член Вченої ради
Біографія:
Олена Миколаївна Маркова народилася в 1944 році. Закінчила Одеську музичну школу імені П. С. Столярського як піаністка (1962) та Одеську державну консерваторію імені А. В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової) як музикознавець (1968). Навчалася в аспірантурі з 1975 по 1979 рік в Національній музичній академії імені П. І. Чайковського, в класі професора І. А. Котляревського. Захистила кандидатську дисертацію «Естетичний аспект інтонаційної теорії та аналіз музичних творів» (1983), докторську дисертацію на тему «Інтонаційна концепція історії музики» (1991). З 1985 року – доцент, з 1992 року – професор.
З 1998 року під ініціативою Е. М. Маркови проходить щорічна конференція-семінар "Трансформація музичної освіти: культура і сучасність», також, конференція «Схід – Захід: культура і мистецтво».
Маркова О. М. є зав. кафедрою теоретичної та прикладної культурології ОНМА імені А. В. Нежданової.
Історично – перша в історії Одеси жінка доктор мистецтвознавства.
Участь у Міжнародних наукових конференціях 2008-2012 рр.:
2008
- Стильова панорама українського мистецтва. Київ, 2008 (18.12.2008) «Неосимволізм мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ століття в музичному бутті України»;
- Виконавське мистецтво: співтворчість, натхнення, культура, духовність (до 100-річчя народження В.В. Топіліна). Київ, 2008 (10.12.2008) «Позакомпозиційне виконавське інтонування в поставангардному музичному просторі»;
- Другі наукові читання на пошану професора Зоф’ї Лісси «Зоф’я Лісса в контексті культурної парадигми Одеси та українського музикознавства”.
2009
- Ю.В. Малишев – науковець, поет, філософ, особистість: до 85-річчя з дня народження музикознавця та педагога. – Одеса, 2009 (19-20.02.09) «Малышев в свете концепции личности поколения 1950-х годов»;
- Композитор і сучасне соціокультурне середовище. Київ, 2009 (7.04.09) «Полінаціональна аура Одеси та місце в ній російської та польської культури»;
- Сучасний музичний театр: проблеми інтерпретації оперної вистави. Київ, 2009 (22-23.04.09) «Національна специфіка російської опери в постановка театру Європи та США»;
- Міжнар.науково-практична конференція «Український народний музичний інструментарій: історія, теорія і методи дослідження». 40-річчю колекції укр..нар.музичних інструментів Музею театрального, музичного і кіномистецтва України присвяч.. Київ 21-22 травня 2009. «Про національне в інструментальній музиці»;
- Трансформація музичної освіти і культура. Одеса, 2009 (4-6.05) «Религиозная основа национально-этнической интегративности в музыкальных традициях Одессы»;
- Topos, Warszawa 10-12.11.09 «Ślady polskie w kulturze Odessy czasu między wojnia»;
- Музичні інформаційні інновації: досвід та проблеми розвитку, Одеса 19-22.11.09. «Інформаційний континуум праць Д. Гойові та смислові домінанти вітчизняного музикознавства»;
- Звітна конференція кафедри теорії музики НМАУ 9-10.12.09. «Парціальна психологія діяльності композитор – музикознавець в особі музиканта-фахівця в їх зумовленості ідеями часу»;
- Одеська академічна школа гри на народних інструментах у панорамі сучасного народно-інструментального мистецтва. Науково-практична конференція, присв.60-річчю кафедри народних інструментів імені А.В. Нежданової (в рамках ІІІ фестивалю «Південна Пальміра»). 14-16 грудня 2009 р.
2010
- International Conference Fryderyk Chopin (1810-2010), 22-24 Februari 2010, Warszawa. “Chopin end the Polish symbol of Odessa culture”;
- «Cучасний музичний театр: проблеми режисури», до 170-річчя з народження П. І. Чайковського, Київ 24-26 лютого 2010. «Стилістична символіка та міфологеми опер П.І. Чайковського як основа оригінальних виконавських рішень»;
- 200 років театрального життя в Одесі. 19-21 березня 2010 р. «Християнська культура Одеси і театр»;
- Трансформація музичної освіти: Захід – Схід. Великим ювілярам 2009/2010 присвячується: пам’яті Ф. Шопена, Ф. Мендельсона, Р. Шумана, Л. Бетховена, П. Чайковського, М. Глінки. Одеса, 15-16 травня 2010;
- «Культурологія як ‘мозаїчний’ методологічний ракурс мистецтвознавства і музикоцентризм отаннього в добу поставангарду (на прикладі реабілітації в музикознавстві ідей Реставрації 1820-х років та їх віддзеркалення у творчості М. Глінки, Ф. Шопена, Ф. Мендельсона);
- Майстер-класи. Китай, Таньшанський університет: О паралелях розвитку китайської та європейської культур. Лекція 1, 2;
- Музика ХХ сторіччя і місце в ній китайського внеску. 25-28.05.10.
2011
-
Трансформація музичної освіти і культура: традиція і сучасність. 5-6 травня 2011.Одеса. «Історична синхроністичність і феномен ювілейних дат»;
- ”Przeszłość Przeszłośi” Wkład Warszawskiej uczelni muzycznej do europejskiej kultury. Warszawa, 2-4 czerwca 2011 Uniwersytet Nuzyczny Fryderyka Chopina. Elena Markowa, Daria Androsova: ‘Twórcze kontakty szkół instrumentalnych, kompozytorskich I muzykołogicznych Warszawy i Odesy’;
- Культурологія. Київ. 26-28.10.11. «Музична культурологія як наукова дисципліна і учбовий предмет»;
- Пам’яті В.Ф. Іванова. Миколаїв. 10.11.2011. «Пам’ятні дати у вибудові історичної метафізики»;
- Пам’яті І.А. Котляревського. 10.11.2011. «Історична синхроністичність і феномен пам’ятних дат».
2012
- Музичне мистецтво та культура: Захід – Схід. Одеса, 9-10 квітня 2012. «Китайське мистецтво в європейській музиці кінця ХІХ – початку ХХ сторіччя»;
- Міжнародна науково-творча конференція «Трансформація освіти і культура: традиції і сучасність». Одеса-Київ-Варшава – Київ, 2-3 травня 2012 р. «І.А. Котляревський у контексті творчих переваг покоління 1950-х – 1960-х років»;
- Міжнародна наукова конференція до 100-літнього ювілею заснування Інституту музикології Львівського університету: 100-ліття львівського музикознавства. Львів, 2-3 жовтня, 2012 р. «Фортепіанна творчість М. Лисенка в контексті мистецтва польсько-українського салону» (Співавтор Д.Андросова);
- XXIV Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми інтернаціоналізації університетської освіти в умовах європейської інтеграції». Україна Словаччина-Угорщина. 8-11 травня 2012 р.;
- «Клавірний універсалізм занять у класах фортепіано в сучасному вищому музичному закладі» (cпівавтор Д. Андросова);
- IX Międzynarodowe Symposium “Dzieło muzyczne i jegoźrodła”/ Bydgoszcz 20-21 listopada 2012. Aula Akademii Muzycznej. “Styl narodowy dzieła muzycznego i jego wykonań / The national style of a musical wirk and its performances” (cпівавтор Д. Андросова);
- До 170-річчя від дня народження основоположника української класичної музики Миколи Лисенка «Сучасний музичний театр: проблеми оперної класики». Київ, 21-23 лютого 2012 р. «Стильові символістські тенденції оперної творчості М. Лисенка»;
- Междунар.научно-практич.конференция «Искусство и наука третьего тісячелетия». 3-4 ноября 2012 г. Симфоерополь 2012. «Феномен юбилейных дат и концепция социально-стилистического окраса поколений в музыке и музыкознании»;
- Одеська композиторська школа в світовій музичній культурі: до 100-річчя Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової та 75-річчя Одеської організації Національної спілки композиторів України. Одеса, 7-9 грудня 2012 р. «К. Шимановський та композиторська аура Одеси».
Отримані гранти:
- Грант конкурсу Мін.освіти України 1994 за підручник «Нариси історії зарубіжної музики 1950-1970-х років», співавт. Фам Ле Хоа
- Грант IMS за працю “Системні аспекти музично-історичних концепцій” Лондон 1996
- Грант Шостакович-товариства Германії на участь у симпозіумі Рейнсберг-2000, праця «Принцип «ящик з іграшками» у взаємодії слова і музики у творах Д. Шостаковича».
Номінації Кембриджського Біографічного Центру:
- «Жінка 2000-2001 року» з музикології
- Американського Біографічного Центру
- «Жінка 2009 року» з музикології
Наукові праці. Видання. Публікації:
Олена Миколаївна – представник музикознавчої школи Одеси, має понад 40 випускників-дисертантів, які захистили кандидатські і докторські дисертації. Оригінальність наукової школи – питання виконавського мистецтва як предмет музикознавства, підстава в Україні напрямки музичної культурології.
Автор понад 150 наукових праць, в тому числі 9 книг, які отримали визнання і схвалення фахівців. Виділяються книги: «Интонационность музыкального искусства», 1990, а також «Основы теории исполнительства», 2006. Останні видання – «Очерки зарубежной музыки 1950-х – 1990-х годов» (2010, 2011) у двох випусках (другий – у співавторстві з Д.В. Андросова), а також книга «Проблемы музыкальной культурологии. Неосимволизм на рубеже тысячелетий» (2012).
Наукові роботи Е. Н. Маркової за 1978-2012 рр..:
- Про естетичне визначення музичної форми // Українське музикознавство, вип. 13. – Київ, 1978. – с. 54-70. – 1 д.а.
- О психологических основах исполнительской интерпретации в процессе обучения в музыкальном вузе // Программированное обучение, вып. 15. – Киев 1978, с. 127-136 – О,5 п.л. Соавтор Ю. Некрасов.
- Проблемы теории реализма в современном искусствоведении и музыкально-эстетический анализ художественных произведений//Тезисы докладов Республиканского научно-методического совещания преподавателей и аспирантов вузов культуры и искусства «Задачи подготовки и идейно-политического воспитания творческой молодежи». – Одесса, 1978. – с. 30-31. – 0,3 п.л.
- Эстетический анализ музыкальных произведений. Метод.разработка по курсу анализа для групп музыковедов. – Одесса, 1980. – 1 п.л.
- Идеи интернационализма и патриотизма в формировании активной жизненной позиции студентов музыкального вуза // Тезисы докл. Республиканской научно-теор. конференции «Актуальные вопросы патриотического и интернационального воспитания средствами культуры и искусства» – Одесса, 1982. – с.22-24 – 0,3 п.л. Соавтор А. Васильков.
- Национальные музыкальные культуры в интернациональном воспитании студентов консерватории // Республиканская науч.-теоретическая конференция “Актуальные вопросы деятельности учреждений культуры и искусства в современных условиях». – Киев 1981. – с. 160-161. Соавт.: В. Васильков, Л. Кисловский, Ю. Некрасов.
- Патриотические идеи в художественной целостности музікальніх произведений (на материалах советской массовой песни о Родине) //Вышеназв. Сб. Одесса 1982, с. 175-177. – 0,3 п.л. Соавтор Ю. Некрасов.
- Естетичний аспект інтонаційної теорії і проблема «музикального» // Соціалістичний спосіб життя і проблеми музикознавства. – Київ 1982, с. 19-27 – 0,5 д.а.
1983-1990
- Эстетический аспект интонационной теории и анализ музыкальных произведений. // Диссертация на соискание учен.степени канд.искусств. Рукоп. – Киев, 1983. – 5 п.л.
- История музыки в комплексном преподавании дисциплин музыкального вуза // НИО Информкультура, № 552 «Музыка» 1983, № 11. – 1 п.л.
- Методические рекомендации по комплексному плану организации учебной научно-исследовательской работы студентов консерватории. Одесса, 1984. – 1,5 п.л. Соавтор А. Сокол.
- Историко-стилистический и художественно-эстетический анализ в формировании активной жизненной позиции студентов музыкального вуза // НИО Информкультура, № 795 «Музыка» 1984, № 12. – 1,5 п.л. Соавтор О. Коренюк.
- Тенденции развития советской музыкальной культуры // Актуальные проблемы культурного строительства. Вып.3 – Николаев, 1985. – с. 255-257. – 0,3 п.л.
- О новом методе использования интонационной теории в области музыкального воспитания и образования // Проблемы музыкальной культуры. Вып. 1. – Киев 1987. – 1 п.л.
- Актуальные аспекты интонационной теории в области музыкального воспитания и образования //Актуальные вопросы развития культуры и искусства. Ч. ІІ. – Одесса 1987. – с. 33-35 – 0,3 п.л.
- Поняття «інтонаційної ідеї” в світлі соціально-культурологічного підходу. // Українське музикознавство, вип. 22. – Київ, 1987. – с. 23-30 – 0,6 д.а.
- Проблема интонационности музыкального искусства и анализ художественных явлений // НИО Информкультура, № 1863, ”Музыка”, 1988, №12. – 1 п.л.
- О специфике городского фольклора и перспективах его развития в городе Одессе. // ІІ фестиваль народного творчества и проблемы фольклорного движения на Одещине. – Одесса, 1988. – с. 21-25. – 0,4 п.л. Соавтор В. Марков.
- Постижение нравственной идеи в процессе музікального воспитания-образования в современной школе. // Всестороннее развитие личности в системе воспитательной деятельности общеобразовательной и профессиональной школы. – Кишинев, 1988. – с. 296-298. – 0,3 п.л. Соавторы: В. Гузеева, Н. Брагина.
- Проблема интонационности музыкального искусства и анализ художественных явлений // НИО Информкультура, библ.опис.”Музыка” 1988, № 12. – 72 С. – 1,5 п.л.
- Интонационность музыкального искусства: научное обоснование и проблемы педагогики. – Киев, 1990. – 10 п.л.
1991-1996
- Интонационная концепция истории музыки. Диссертация на соискание учен.степени докт.искусствовед. – Киев, 1991. – рукоп.11 п.л.
- Про духовний генезис українського канту та його зв’язки з музикою європейського релігійного Просвіщення. – Одеса, 1992. – 0,6 д.а. Співавтор Л. Подолян
- Житійний образ у містерії «Мучеництво святого Себастіана» Г. д’Аннунціо – К. Дебюссі. // Християнські сюжети та образи в художній літературі. – Житомир, 1993. – с.58-59. – 0,2 д.а. Співавт. Л. Подолян.
- До питання комплексного вивчення художньої культури в умовах професійної підготовки вчителя-музиканта. //Технологія навчання у процесі підготовки майбутнього вчителя. Том ІІ, част. ІІ. – Житомир, 1993. – с.208-210. – 0,3 д.а. Співавт. Л. Смирнова.
- Музика М. Лисенка в художній стилістиці європейського мистецтва. //М. Лисенко та музичний світ (до 150 від дня народження). – Київ, 1992. – с. 14-15. – 0,3 д.а.
- Українське зарубіжжя в музиці та питання його взаємодії з вітчизняною художньою традицією. //Науково-практична конференція «Культура України і слов’янський світ”. – Київ, 1992. – с. 32-34. – 0,2 д.а.
- Українська зарубіжна музика Програма для музичних вузів. – Київ, 1993 – 0,7 д.а.
- Сучасна музична педагогіка у світлі традицій школи О. Потебні //Класична педагогіка і філологія і світлі сучасних завдань шкільної і вузівської словесності. – Одеса, 1993. – с. 66-68. – 0,2 д.а. Співавтор Л. Смирнова.
- Курс української зарубіжної музики в спеціальній вищій та середній школі. // Актуальні питання педагогічної підготовки студентів музичних учбових закладів. Ч.1. – Донецьк, 1993. – с. 114-125. – 1 д.а. Співавтор В. Гузєєва.
- Личностный подход в образовании учителя музыки как внутреннее психологическое условие совершенствования процесса подготовки специалиста в педвузе. // Психолого-педагогічні аспекти перспективних систем та технологій навчання: погляд в майбутнє. Одеса, 1993. – с. 77-78. – 0,2 п.л. Соавторы: Т. Козина, Л. Смирнова.
- Музичний розвиток почуття природи //Екологія і освіта: проблеми теорії і практики. – Умань, 1994. – с. 76-77, 0,2 д.а. Співавтор Л. Смирнова.
- Гуманізація навчально-виховного процесу як засіб встановлення гармонійних особистісних відношень учнів //Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції “Гуманізація навчально-виховного процесу як засіб попередження правопорушень серед учнівської та студентської молоді”. – Київ 1994. – 0,2 д.а. Співавтор Л. Смирнова, Н. Бєлова.
- Українська освіта та її дидактичні традиції в національній музиці // Вищеназв. збірник, с. 199-201 – 0,3 д.а. Співавтор Л. Смирнова.
- Традиції Одеської консерваторії у визначенні перспектив музичної культури Одеси // Культурно-просвітницька діяльність в сучасних умовах. – Київ, 1994. – с. 68-70. – 0,2 д.а. Співавтор Л. Смирнова.
- Жіноча тема в музиці.//Жіночий рух в Україні: історія і сучасність. – Київ, 1994. – с. 211-212. – 0,2д.а. Співавтори: Ю. Некрасов, Л. Смирнова, Ю. Соловйова.
- Українська освіта і традиції музичної дидактики // Духовне Відродження: традиції, сучасність. – Київ, 1994. – с. 113-115. – 0,2 д.а. Співавтори: Л. Смирнова, Н. Бєлова.
- Музыка как часть общеобразовательной системы в определении высокого уровня культуры общества и его психического здоровья. // Cоциальные аспекты психического здоровья детей и поростков. – Одесса, 1994. – с. 16 – 0,1 п.л. Соавтор Л. Смирнова.
- Мусикийский аспект исторического образования в развитии творческой активностисовременного учителя музыки. // Сучасна освіта і проблеми виховання творчої особистості. – Суми, 1994. – с. 143-145. – 0,3 д.а. Співавтор Л. Смирнова
- Традиції української культури у визначенні рис творчості К. Шимановського. // Вищеназв. збірник. – с. 188-189, 0,2 д.а. Співавтори Л. Смирнова, В. Гузєєва.
- Малишевский и историческое музыкознание Одессы. // Одесская консерватория: забытые имена, новые страницы. – Одесса, 1994. – с. 13-20. – 0,6 п.л. Соавтор Л. Смирнова.
- Проблемы русского, украинского зарубежья и Одесская консерватория. // вышеназв. Сб., Одесса, 1994. – с. 50-56. – 0,5 п.л. Соавтор Л. Смирнова.
- Збереження народних традицій виховання у популярних музичних жанрах. // Традиції виховання у світовій народній педагогіці. – Київ-Рівне, 1995. – с. 76. – 0,1 д.а. Співавтор Л. Смирнова.
- Принципи духовності у визначенні шляхів розвитку одеської фортепіанної школи. // Культура і освіта: проблеми, пошуки, творчі знахідки. – Вінниця, 1995. – с.67-68. – 0,2 д.а. Співавтори: Л. Смирнова, О.Горожанкіна.
- Австрийские и немецкие музыканты в развитии музыкальной культуры Одессы. // Краеведческие чтения: из истории музыкальной жизни Одессы ХІХ первой половины ХХ вв. – Одесса, 1995. – с. 7-9,-0,3 п.л. Соавтор В. Деев.
- Нариси з історії зарубіжної музики 1950-70-х років: Франція, Австрія-Німеччина, Італія, США, Польща. – Одеса, 1995. – 7 д.а. Спрівавтори: Фам Ле Хоа. Грант Відродження.
- Дидактичний аспект проблеми взаємодії української, російської і польської музичних культур на півдні України //Педагогіка миру в навчально-виховному процесі школи і вузу. – Рівне, 1995. – с. 218-219. – 0,2 д.а. Співавтори: С. Радюшина, Т. Озарінська.
- Образи природи як компонент естетико-моральної рівноваги художності і реальності в музичній картині світу. // Людина і культура майбутнього. – Кривий Ріг, 1995. – с. 89-90. – 0,2 д.а. Співавтори: Л. Смирнова, Ю.Некрасов.
- Аспект художнього оновлення підходів музикантів-фахівців до музично-стилістичних засад творчості ХХ ст. // Педагогічна культура учителя. Одеса, 1995. – с. 47-48. – 0,2 д.а. Співавт. Л. Смирнова, О. Горожанкіна.
- Музыкант и педагог Одессы Калио Мюльберг. // К. Мюльберг, Записки кларнетиста. – Одесса, 1995. – с.1-3. – 0,2 п.л.
- Профессор Одесской консерватории Александр Станко – скрипач, педагог, усеный и композитор. // А. Станко, Исполнительский аппарат скрипача. – Одесса, 1995. – с. 3-11.-0,4 п.л.
- Б. Лятошинський в музичній культурі Одеси та Півдня України. // Музичний світ Б. Лятошинського. – Київ, 1995. – с.59-61. – 0,3 д.а.
- Вишуканість творчого подиху //Музика, 1995 № 1, с. 4-5. – 0,6 д.а. Співавтор Н. Довгаленко
- Chant in European Christian Culture and in the National Tradition of the Ukraine and Russia //Abstracts of papers read at the Maynooth International musicological conference. Maynooth College, 1995. P.26
- Традиції української фортепіанної педагогіки в Одесі.// Проблеми виконаської інтерпретації інструментальних творів українських композиторів. – Суми, 1995. – с. 15-17. – 0,3 д.а. Співавтори: Л. Смирнова, Н. Бєлова.
- Церковне Просвітництво у художньому самоствердженні України. // Культурологические проблемы музыкальной украинистики. – Одесса, 1996. – с.3-8. – 0,4 п.л. Соавтор Л. Пятенко.
- О параллелях в развитии украинской и австрийской музыкальных культур. // Вышеназванный сб., Одесса, 1996. – с.8-10. – 0,2 п.л.
- Творческие портреты. В. Губа. А. Станко.// Вышеназванный сб., Одесса, 1996. – с.76-88. – 0,7 п.л.
- Проблемы риторики фуги в связи с актуальными вопросами музыкознания Украины..// Вышеназванный сб., Одесса, 1996. – с.103-107. – 0,4 п.л. Соавтор В. Миронов.
- Актуальні питання історичного музикознавства та проблема жанру. // Вышеназванный сб., Одесса 1996. – с. 110-116. – 0,4 п.л. Соавтор О. Муравская.
- Дисципліни «Вступ до спеціальності» та «Основи наукового дослідження» у встановленні вузівських кваліфікаційних нормативів викладення історичного музикознавства та музично-виконавських класів. // Ступенева система вищої освіти: досвід, проблеми, перспективи. – Київ, 1996. – с. 127-129. – 0,2 д.а. Співавтори: Ю. Некрасов, Л. Смирнова.
- Музично-історична проблематика в оновленні змісту виконавських дисциплін у сучасному музичному вузі. // Вищеназваний зб, Київ, 1996. – с.129-131. – 0,2 д.а. Співавтори: Л. Смирнова, К. Перегудова.
- Народна традиція у вираженні спадковості актуальних ідей часу. // Вищеназваний зб, Київ, 1996. – с.131-133. – 0,2 д.а. Співавтор Л. Пятенко.
- Поезія Тараса Шевченка в органічному зв’язку з ідеями українського Просвіщення та лірикою канта. // Українська література і цензура. – Черкаси, 1996. – с. 26-28. – 0,3 д.а. Співавтори: Л. Смирнова, О. Овсяннікова.
- Предисловие. Книга вьетнамского музыковеда Фам Ле Хо // Стилевые черты музыки ХХ века и вьетнамский инструментализм в профессиональном творчестве. – Одесса, 1996. – с. 3-4. – 0,2 п.л.
- Musical historical conceptions in the light of the system aproach // Musicology and Sister Disciplines: Past, Present and Future. – London 1997, p. 37. – 0,1 s. Грант IMS
1997
- Л. Гинзбург: педагог – человек – музыкант-исполнитель. Введение // Н. Ломоносова, Л.Гинзбург: педагог – человек – музыкант-исполнитель. – Одесса, 1997. – с. 3-5. – 0,4 п.л.
- Об опыте комплексно-художественной работы музыковеда Л. С. Космаковой. // Одесская консерватория: славные имена, новые страницы. – Одесса, 1997. – с. 212-215. – 0,4 п.л. Соавтор О. Муравская.
- Материалы библиотеки Одесской консерватории о художественных традициях города. // Одесская консерватория: славные имена. – Одесса, 1997. – с. 279-283. – 0,3 п.л. Соавтор Л. Смирнова.
- Поезія Тараса Шевченка в органічному зв’язку з ідеями українського Просвіщення та лірикою канта //Українська література і цензура. Матеріали Всеукраїн. Наук.конф. – Черкаси, 1996. – с. 26-28. – 0,3 д.а. Співавтори: Л.Смирнова, О.Овсяннікова.
- Музичний розвиток почуття природи // Екологія і освіта: проблеми теорії і практики. Тези доповідей і досліджень. – Умань, 1994. – с.76-77. – 0,2 д.а. Співавтори: Смирнова Л., Бєлова Н.
- Актуальні питання історичного музикознавства та проблема жанру //Суспільствознавчі науки та відродження нації. Зб.наукових праць. Книга ІІ. – Луцьк, 1997. – с. 32-34. – 0,3 д.а. Співавтор О. Муравська.
- Эмпатический смысл художественного сопереживания в музыкально-педагогической работе // Социально-психологическая природа эмпатии: проблемы и перспективы исследования. – Одесса, 1997. – с. 115. – 0,1 п.л. Соавторы: Л. Смирнова, Т. Озаринская.
- Музыкальные аспекты живописи Н.Рериха // Творческое наследие Н. К. Рериха – бесценный дар человечеству. Тем. сборник. – Одесса, 1997. – с. 53-55. – 0,3 п.л.
- Р.Вагнер и символизм // Творческое наследие Н. К. Рериха – Одесса, 1997. – с. 55-56. – 0,2 п.л.
- Музикознавство та культурологія: про систематизацію музичних знань // Культурологічні проблеми музичної україністики. Вип.2. Част.1. – Одеса, 1997. – с. 5-7. – 0,2 д.а.
- Християнська традиція канта у церковній музиці України. //Культурологические проблемы музыкальной украинистики. Вып.3. Вопросы музыкальной семантики. – Одесса, 1997. – с. 16-20. – 0,4 п.л. Соавтор Л. Пятенко.
1998
- Музыкально-исторические концепции в аспекте системного подхода // Культурологічна трансформація мистецької освіти та актуальні питання творчої діяльності музиканта в сучасній Україні. – Київ, 1998. – с. 8-21. – 0,7 д.а. Співавтор В. Миронов.
- Жанрово-стильові тяжіння мистецтва та музики другої половини ХХ сторіччя // Культурологічна трансформаці. – Київ, 1998. – с. 95-108. – 0,8 д.а.
- Системность исторического музыкознания и историческая эвристика // Трансформація музичної освіти: культура та сучасність. Матеріали міжнародного семінару. – Одеса, 1998. – с. 87-92. – 0,5 д.а.
- Про музикальність художньої виразності творів мистецтва. // Культурологічні проблеми музичної україністики. Вип. 2. Част. 2. – Одеса, 1998. – с. 73-79. – 0,6 д.а.
- Системный подход современного музыковедения в обновлении методов преподавания специальных дисциплин в консерватории. Рук.
- Культурология исполнительской интерпретации // Культурологічні проблем. Вип.2. Част.2. – Одеса, 1998. – с. 86-89. – 0,4 д.а. Співавтор Л. Смирнова.
- Психолого-педагогические аспекты взаимосвязи музыкальной и речевой интонации // Нові інформаційні технології навчання в учбових закладах України. Статті за матеріалами доповідей Шостої української науково-методичної конференції. – Одеса, 1998. – с. 57-60. – 0,3 д.а. Співавтори: Л.Смирнова, Л.Демидова.
- Роль интонационной идеи в определении актуальной содержательности музыки и ее нравственно-воспитующего смысла. // Нові інформаційні технології. – Одеса, 1998. – с. 242-245. – 0,35 д.а. Співавтор Л.Демидова.
- Творчі долі Василя Сапельнікова, Павла Фідлера, Теофіла та Святослава Ріхтерів у контексті культурних зв’язків України та Німеччини. // Українсько-німецькі музичні зв’язки минулого і сьогодення. – Київ, 1998. – с. 278-282. – 0,4 д.а.
- Душа и дух музыкознания. // Духовність українства. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Житомир, 1998. – с. 129-131. – 0,5 д.а.
- Введение в историческое музыкознание. – Одесса, 1998. – 3 п.л.
1999
- До питань теорії виконавської інтерпретації. //Науковий вісник Національної музичної академії України ім.П.Чайковського. Музичне виконавство. Вип.1. – Київ, 1999. – с. 126-133. – 0,5 д.а. Співавтор Л.Смирнова.
- М. Огренич – співак та педагог. // Науковий вісник Національної музичної академії ім.П.Чайковського. Музичне виконавство. Вип.2. – Київ, 1999. – с. 138-143. – 0,4 д.а.
- Феномен спокутувальної жертовності в музиці і музичній культурології // Україна на порозі третього тисячоліття: духовність і художньо-естетична культура. Т.14. – Київ, 1999. – с. 529-535. – 0,5 д.а.
- Теоретичні засади виконавства і музикознавчої роботи у середній та вищій музичній школі // Навчально-виховний процес у вузі і в школі та шляхи його розвитку і удосконалення. Част.ІІ. Зб.праць Міжн.наук.-практ.конференц. – Рівне, 1999. – с. 91-93.
- Теоретичні засади виконавства і музикознавчої роботи у середній та вищій музичній школі // Навчально-виховний процес у вузі і школі та щляхи його розвитку і удосконалення. Част. ІІ. – Рівне, 1999. – с. 91-93.
- Книга Фан Динь Тана //Фан Динь Тан, Проблема «Восток-Запад» и дальневосточная художественная культура. – Киев, 1999. – с. 8-9.
2000-2001
- Культурологічні аспекти музичної україністики і музикознавчі традиції Одеси // Українське музикознавство. В.29. Київ, 2000. – с.47-51.
- Українська тема в зарубіжній музиці // Українська тема у світовій культурі. – Київ, 2001. – С. 113-120.
- Музичні архетипи у визначенні перспектив методологічного оновлення музикознавства
- Проблеми музичної культурології як розвиток концепції соціології музики І. Ляшенка // Зб. Пам’яті І.Ф. Ляшенка. – 0,6 д.а.
- Проблемы музыкальной культурологии. – Одесса, 2000. – 7 п.л.
- Ein musikalisches Forum beendet. Ein neues begint // Info. Schostakowitschgesellschaft № 24. November 2000, S. 13-15. – 0,3 Db.
- Принцип «Ящик с игрушками» в реализации техники музыкальной карикатуры (на примере произведений Д.Шостаковича, В. Губы и Вьетнамских куанхо) // Загребский понятийник культуры ХХ века, конференция «Карикатура». – Загреб, 2010. – 0,8 п.л.
- Век новой музыки //Черный квадрат над Черным морем. Соавт. А. Ровенко. – Одесса, 2001.
- Музичні архетипи та «Прометеїв комплекс» музики. //Українське музикознавство, вип. 30. – Київ, 2001. – С. 51-60.
- Музична культурологія і методологія мистецтвознавства в оновленні традиційних музикознавчих дисциплін. //Музична освіта в Україні. Сучасний стан, проблеми розвитку. – Київ, 2001. – С. 142-147.
- О модерне и о спектакле. //Театр, № 1, август. – Одесса. – С. 1-3.
- Высокое да освящает смех. // Театр, № 1, август. – Одесса, 2001. – С. 5.
- Давайте поставим оперу… // Театр, № 2, сентябрь. – Одесса, 2001. – С. 1-2.
- Карнавал в русле национальной традиции. // Театр, № 4, декабрь. – Одесса, 2001. – С. 2.
2002-2003
- Архетип гетерофонии в определении планетарного единства музыкальных культур Востока и Запада.//Восток – Запад: цивилизация и культура. – Одесса, 2002. – С. 55-56.
- Das “Spielzeugkistenprinzip” im Zusammenwirken von Wort und Musik bei Schostakowitsch // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Mitteilungen in iternationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universität Leipzig.Heft 8.–Chemnitz: G. Schröder Verlag, 2002. – S. 119-130. Db.1
- Проблеми музичної культурології в світлі концепції соціології музики І. Ляшенка. // Науковий вісник Національної музичної академії ім. П. Чайковського. Вип. 16. Культурологічні проблеми української музики. – Київ 2002. – С. 79-90.
- Страсти по-консерваторски или Споры об “исправлении имен”. // Театр, № 6. – Одесса, 2002. – С. 2-3.
- “Новая музыка” как традиция ХХІ века. // Театр, № 6. – Одесса, 2002. – С.14.
- Продолжение итальянских традиций // Театр, № 5. – Одесса, 2002. – С.8.
- Культурологічний аспект цілісності музичного твору як розвиток ідеї музичної системології І.А. Котляревського. // Теоретичні та практичні питання культурології: українське музикознавство на зламі століть. Вип. ІХ. – Мелітополь, 2002. – С. 23-31.
- И. Вышнеградский в формировании европейского авангарда ХХ века. // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип. 3. – Одеса, 2002. – С. 104-107.
- Probleme der Musikkulturologie. – Odessa, 2002. Db. 8. Mitautor V. Meronov.
- About problems of Musical Culturology. // International musicological Society. 17th International Congress. – Leuven, 2002. – P. 145.
- Вопросы теории исполнительства. – Одесса: Астропр., 2002. – 7 п.л.
- Інтонаційна концепція Б. Асаф’єва в контексті сучасних культурологічних спрямувань музикознавства. // Восток – Запад: цивилизация и культура. Одесса, 2002. – C. 6-9.
- Теорія виконавства у сучасному музикознавстві. // Українське музикознавство. Вип. 31. – Київ, 2002. – С. 93-102.
- Історія музики як виконавство й теорія «виконавчого музикознавства». // Запад-Восток: искусство и культура. Одесса, 2003. – С. 43-46.
- Містеріальні виміри опери як вистави. // Восток – Запад: цивилизация и культура. Одесса, 2003.
2004
- Композитор В. Швец в музыкальной жизни ХХІ в. // Материалы конференции «Київ-фест» – 2004.
- Неоевропоцентризм и неосимволизм начала ХХІ века. // Нео-европоцентризм Виконавське музикознавство у розвитку ідей історії музики ХХ століття.
- Passionarien in Musikkultur von Odessa. Мат. конференции в Регенсбурге.: музыка на рубеже тысячелетий. – Одесса, 2004. – С. 47-86. Рук., 2004.
- Баян, талант и симфонический оркестр. // Народник. – М.: Музыка, 2004. № 1. – С. 5.
- Культура музыкальных отношений в истории искусства и исполнительство. // Українське музикознавство, в.33. – Київ. 2004. – С.378-387.
2005-2006
- Неоевропоцентризм и неосимволизм в музыке начала ХХІ // Материалы международного музыковедческого семинара, памяти С.Д. Орфеева, и научно-практической конференции по проблемам культуры. – Одесса, 2005.
- Музыкальная информатика и проявление плотности информации. // Музика і компьютерні технології. – Одеса, 2005.
- Памяти Серафима Орфеева. // Музыкальный вестник, № 1-2. – Одесса, 2005. – С. 6-7.
- Концерт в год Польши в Украине. // Музыкальный вестник, № 1-2. – Одесса, 2005. – С. 28.
- Музикологічний ракурс сучасної науки про музику // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського. (Зб.наукових праць). – Одеса, 2006. – С. 87-93.
- Неоевропоцентризм и неосимволизм начала ХХІ века. // Холопова В., Канарис Л., Маркова Е., Таранец С. Нео-европоцентризм: музыкальная культура на рубеже тысячелетий. Кн.1. – Одесса: Астропринт, 2006. – С. 76-129.
- О символике партий Фигаро в операх В. Моцарта и Дж. Россини // Аркадія. Культурологічний та мистецтвознавчий журнал 2006 р. № 2 (12). – Одеса, 2006. – С. 2-5.
- Неоевропоцентризм и неосимволизм в музыке ХХ века. // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Музыкальная культура: Восток – Запад. Материалы конференции по проблемам культуры и Междунар. музыковедческого семинара памяти С.Д. Орфеева 2003-2004. – Одесса: Астропринт, 2006. – С. 196-203.
- Числовой норматив музыкальной информации // Музичне мистецтво і культура. Вип.7, кн.2. – Одеса: Друкар.дім, 2006. – С. 49-58.
2007-2008
- Концепція національного в музиці І. Ляшенка в умовах сучасного виконавського музикознавства // Педагогіка вищої та середньої школи. 18’2007. Частина 1. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2007. – С.258-267.
- Маркова О. Виконавський і композиторський принципи мислення як антитези естетично-риторичного та композиційного творення музики // Науковий вісник Національної музичної академії ім..П.І. Чайковського. Вип.69. Виконавське музикознавство. Книга тринадцята. – Київ,2007. – С. 6-13.
- Маркова Е. Архетипические и хронологические параллели культур Востока и Запада как основания музыкальной метафизики // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. Збірник наук.праць. Вип. 9 (2008). – Луганськ, 2008. – С. 230-237.
- Маркова О. Ученість ранньої православної церковної традиції у вітчизняній художній культурі та її вплив на музику ХІХ ст.. // Музична україністика: сучасний вимір. – К.-Івано-Франківськ, 2008. – С. 122-128.
- Маркова Е. Кафедра современной музики и музыкальной культурологии как явление современного культурного процесса и музыкальной жизни Украины // Музыкальный вестник, газета Одесской государственной музыкальной академии им. А.В. Неждановой, № 13-14, 2008. – С. 24.
- Маркова Е. . Символика и семантика национального стиля в композиции и исполнительстве // Музичне мистецтво і культура. Вип.9. – Одеса 2008. – С. 22-32.
- Маркова Е. Символика и семантика национального стиля в музыке / Маркова Е.// Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. Збірник наукових праць ; [зб.наук.праць / гол.ред. В.Л. Філіппов]. - Луганськ: Луганський державний інститут мистецтв і культури. – Вип. 11, 2008. – С. 187-197.
- Маркова Е. Научные конференции в творческой жизни Одесской государственной музыкальной академии // Музыкальный вестник. Газета Одесской гос.муз.академии им. А.В. Неждановой. № 13-14 2008. – С. 8-9.
2009
- Маркова Е. Музыковедческие приобретения на пересечении времен в определении понятий музыкальной эстетики // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А.В. Нежданової. Вип. 10. – Одеса: Друкарський дім, 2009. – С. 27-37.
- Маркова Е. В поддержку научных традиций Южной Пальмиры // Музыкальный вестник. Газета Одесской гос.муз.академии им. А.В. Неждановой. № 15-16 2008. – С. 27-28.
- Маркова О. Рефлекксія історичної пам’яті у символіці музики // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. – Мистецькі обрії’2009. Вип. 2 (11). – Київ, 2009. – С. 197-203.
2010-2011
- Нариси з історії зарубіжної музики 1950-х – 1990-х років. Франція. –Австрія. Німечина. Італія. Вип.1. – Одеса: Друкарський дім, 2010. – 128 с.
- Полинациональная музыкальная аура Одессы и место в ней польской и русской составляющей // Науковий вісник Національної музичної академії імені П.І. Чайковського. Збірник статей. Вип. 84. – Київ, 2009. – С. 288-297.
- Виконавське музикознавство як феномен української наукової традиції // Давидов М.А. Виконавське музикознавство. Енциклопедичний довідник. – Луцьк: ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2010. – С. 4-6.
- Лирическое как категория музыкальной эстетики // Гуманітарні науки в освіті музикантоів. Збірник наук.праць до ювілею проф. Н.О. Бондар. – Одеса: Фенікс. – Одеса, 2010. – С. 234-242.
- Ю.В. Малышев в контексте творческих предпочтений поколения 1940-х – 1950-х годов // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової / [Головний редактор О.В. Сокол]. – Одеса: Друкарський дім, 2010. – Вип. 11. – С. 39-48.
- О конференции 2010 г. // Музыкальный вестник. – Одесса, 2010. – с. 9-10.
- Нариси з історії зарубіжної музики 1950-х – 1990-х років. США–Греція. Польща. Вип.2. – Одеса: Астропринт, 2011. – 124 с. Співавтор Д. Андросова.
- О конференции 2011 г. // Музыкальный вестник. – Одесса, 2011. – с. 7-8.
2012
- «И.А. Котляревский в контексте творческих предпочтений поколения 1950-х – 1960-х гг. // Трансформація освіти і культура: традиції та сучасність. Зб.матер. Міжнар.науково-творчої конференції. Київ, 2-3 травня, 2012 р. – К.: НАКККіМ, 2012. – С. 113-114.
- Проблемы музыкальной культурологии. Второе расширен.и доп.издание. – Одесса: Астропринт, 2012. – 212 с. – 9 д.а.
- О конференциях 2012 г. // Музыкальный вестник. – Одесса, 2012. – с. 8-9.
Педагогічна діяльність:
Випускники класу Е. М. Марковой працюють в різних країнах світу, в тому числі в якості керівників музичних навчальних закладів.
Випускникі класу спеціальності та пошукувачів вчених звань класу професора О.Маркової із ученими званнями доктора, кандидата мистецтвознавства, а також магістра музики, спеціаліста і бакалавра-культуролога.
Доктор мистецтвознавства:
- Фам Ле Хоа (1998) – професор, ректор Ханойського педагогічного університету.
Кандидати мистецтвознавства:
- Ле Ван Тоан (1997) – професор, ректор Ханойської музичної академії.
- Бутенко Л.М. (1997) – професор ОНМА ім. А.В. Нежданової.
- Басалаєва Є.О. (2012) – народний артист України, зав. кафедрою камерного ансамблю НМАУ імені П. І. Чайковського.
- Захарчук Т. (2011) – професор ОНМА.
- Єргієв І. (2006) – професор, зав.кафедри ОНМА.
- Морозевич Н. (2006) – професор ОНМА.
- Фам Ле Хоа (1991) – зам. міністра культури В’єтнаму.
- Чайка О. (2008) – проректор Кримського державного університету культури, мистецтв і туризму.
- Ма Вей (2004) – професор, зав. кафедрою Шанхайської консерваторії.
- Хон Чен (2008) – професор, проректор Гуанчжоуської консерваторії.
- Лю Бінцян (2006) – професор, проректор Аншаньського університету, докторант НМАУ імені П. І. Чайковського.
- Черноиваненко А. (1999) – вчений секретар спеціал.ради ОНМА.
- Кулієва А. (2000) – доцент кафедри сольного співу ОНМА.
- Циплакова Л. (1997) – доцент Бидгощської музичної академії.
- Заболотна Н. (2001) – доцент ОНМА.
- Повзун (2006) – доцент ОНМА.
- Лю Сімей (2006) – доцент Гуанжчоуського музичного університету
- У Голінг (2006) – доцент Гуанчжоуського музичного університету
- Рижова О. (2007) – доцент ОНМА
- Чжан Сяохао (2007) – доцент Гуанчжоуського університету
- Власенко И. (2004) – доцент Криворіжського педагогічного університету
- Тульчинський Б. (2004) – Франція
- Муравська О. (2003) – доцент ОНМА
- Гузєєва В. (1997) – доцент ОНМА
- Некрасов Ю. (2005) – в.о.професора ОНМА (помер)
- Калмыков С. (2005) – в.о.професора ПДПУ ім.К.Д. Ушинського (помер).
- Пятенко Л. (1997) – доцент Бердянського педагогічного інституту (пом.).
- Брагіна Н. (1998) – викладач Севастопольського музичного центру (пом.).
- Осипова В. (2002) – доцент ОНМА.
- Хань Сяоянь (2008) – доцент Гуанчжоуського університету.
- Лисюк С. (2011) – в.о.доцента ОНМА.
- Овсяннікова-Трель (2007) – в.о.доцента ОНМА.
- Бордонюк В. (2008) – старший викладач ОНМА.
- Кантарович (2009) – старший викладач ОНМА.
- Ту Дуня (2010) – артистка Укрконцерту.
- Чехуніна А. (2010) – старший викладач Херсонського педагогічного університету.
- Ломоносова Н. (1998) – старший викладач ОНМА.
- Скрягіна-Перес С. (1997) – доцент Колумбійського університету.
- Ботвінова І. (2000) – методист просвітницького центру в Одесі.
- Подобас І. (2012) – захист в ОНМА 23.01.2013, референт Музичного університету Фридерика Шопена (Варшава).
Магістри музики:
- Кириченко А. (2001) – Німеччина
- Ма Вей (2001) – Китай
- Ши Хунчан (2002) – Китай
- Жень У (2002) – Китай
- Ту Дуня (2003) – Україна
- Лю Сімей (2003) – Китай
- Лю Бінцян (2003) – Китай
- У Голінг (2004) – Китай
- Чжан Сяохао (2004) – Китай
- Лі Фенхуа (2004) – Китай
- Салижин І. (2004) – Китай
- Лі Фінлін (2004) – Китай
- Хон Чен (2005) – Китай
- Хе Тьенг Хой (2005) – Китай
- Сяо Лєй (2005) – Китай
- Скороход К. (2005) – Україна
- Павленко С. (2005) – Україна
- Вей Дун (2006) – Китай
- Добровольський В. (2006) – Україна
- Чжу Ін (2006) – Китай
- Цао Цяосі (2006) – Китай
- У Хуньмінь (2006) – Китай
- Цао Цяосі (2006) – Китай
- Карденас Рівас Е.(2007) – Еквадор
- Чжан Пань (2007) – Китай
- У Чживень (2007) - Китай
- Пань Інін (2007) – Китай
- Добровольська О. (2007) – Україна
- Рассказова І. (2008) – Україна
- Мазепа-Антропова А. (2008) – Україна
- Куц Є. (2008) – Україна
- Гріцкевич А. (2008) – Україна
- Корольов О. (2008) – Україна
- Цянь По (2008) – Китай
- Соколов О. (2009) – Україна
- Сунь Хао (2009) – Китай
- Стародубцева О. (2009) – Україна
- Нейчева Л. (2009) – Україна
- Ду Чжунцзяо (2009) – Китай
- Юй Хайлун (2009) – Китай
- Хіль О. (2010) – Україна
- Лю Сяо (2010) – Китай
- Ван Юй (2010) – Китай
- Матросова М. (2011) – Україна
- Мазепа Н. (2011) – Україна
- Медведева Н. (2011) – Україна
- Лю Сяо (2011) – Китай
- Лисюк О. (2012) – Україна
- Чі Цзе (2012) – Китай
- Ван Лунчуань (2012) – Китай
Спеціалісти та культурологи-бакалаври. Cпеціалісти-музикознавці:
- Білокамінь С. (1972) – Україна
- Сук Л. (1973) – Україна
- Вітухіна О. (1974) – Україна
- Сімаченко А. (1974) – Україна
- Коцарева Н. (1975) – Росія
- Гарлик-Ярмак Н. (1975) – Україна
- Корой-КозликоваВ. (1976) – Україна
- Дубінська А. (1977) – Україна
- Тульчинський Б. (1997) – Франція
- Матвєєв В. (1977) – Лауреат ІІ премії Республиканської науково-студ. конференції УРСР Росія
- Гузєєва В. (1978) – Україна
- Андрущенко К. (1979) – Лауреат ІІ премії Республіканського смотру студентських наукових робіт (Україна)
- Мокієнко В. (1979) – Росія
- Скрягіна С. (1979) – Україна
- Главацька Л. (1980) – Україна
- Гурбік Т. (1981) – Україна
- Могилова Л. (1981) – Україна
- Коваленко-Чайка О. (1981) – Україна
- Пирогова М. (1982) – Україна
- Брагіна Н. (1982)
- Базилєва Н. (1983) – Україна
- Князєва Т. (1984) – Лауреат І премії Конкурсу студентських робіт про Болгарію. Україна
- Буйон Р. (1984) – Лауреат І премії Республіканського конкурсу камерного ансамблю (Куба)
- Гудкова М. (1984) – Україна
- Бандура-Соловйова В. (1984) – Лауреат І премії Конкурсу студентських наукових робіт УРСР Швеція
- Захарчук Т. (1985) – Україна
- Зуєва-Мануйліна М. (1985) – Україна
- Рязанова О. (1987) – Лауреат ІІІ премії Конкурсу студентських наукових робіт Україна
- Слободенюк О. (1989) – Україна
- Ляскун-Тодорова А. (1989) – Україна
- Жукова З. (1990) – Україна
- Мезеніна І. (1990) – Україна
- Чан Нгок Тхієн Лан (1991) – В’єтнам
- Очеретна М. (1994) – Лауреат ІІ премії Всеукраїнської наук. студ.-асп.конф. (померла)
- Ломоносова Н. (1994) – Україна
- Курочкін В. (1997) – Україна
- Овсяннікова А. (1998) – Грант Шуберт-конф. Дуісбург 1998. Україна
- Безикович О. (1999) – Україна
- Бабенко Т. (1999) – Україна
- Семенова О. (1999) – Україна
- Полякова Л. (1999) – Україна
- Панаскін О. (2004) – Україна
- Корольчук А. (2008) – Україна
- Куц Є. (2008) – Україна
- Нейчева Л. (2009) – Україна
Культурологи-бакалаври:
- Запорожцева Л. (2010) – 8 публікацій і 3 гранти міжнародних конференцій (Україна).
- Мізенін Б. (2011) – Україна.
- Соколова К. (2012) – Україна.
Нагороди:
- Почесна грамота – від Ректората ОДМА ім. А.В. Нежданової (О. Сокол);
- Номінація «Жінка 2000 року» у музиці від Кембріджського біографічного центру (IBC);
- Почесна грамота Одеської обласної ради (Ф. Влад);
- Почесна відзнака Голови Одеської обласної держ.адміністрації, 2007 (І.В. Плачков);
- Почесна грамота Міністерства культури і туризму України, 2008 (В. Вовкун);
- Грамота ректората до 95-річчя ОДМА ім. А.В. Нежданової, 2008;
- Грамота ПНЦ НАН і МОН України, 2008 (В.Н. Малахов);
- Подяка Голови ВАК України, 2008 (Бюлетень ВАК України від 18 грудня № 1, 2009) (В.Ф. Мочулін);
- Номінація «Жінка 2009 року» у музикології від Американського біографічного центру (АBC);
- Подяка від ректората Шаньдунського університету, 2010 (Ректор Ван Лейтин);
- Грамота Начальника управління освіти і культури Одеської обладміністрації А.Л. Ткачука (Одеса, 2011);
- Почесна відзнака Одеської обласної ради від 29.11.2012 р. № 803, Перший заступник обласної ради М.А. Тіндюк.