Муравська Ольга Вікторівна
- доцент, в.о. професора
- доктор мистецтвознавства
Біографія:
Муравська Ольга Вікторівна народилася 15 травня 1963 року в м. Одесі. У 1978 році закінчила з відзнакою Одеську хорову школу. 1982 року – Одеське музичне училище, відділ теорії музики, клас викладачів Л. С. Космаковой і Л. С. Шевченко-Анісімової (диплом з відзнакою). З 1982 по 1987 рік – студентка Одеської державної консерваторії імені А. В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової), фортепіано-теоретичного факультету по спеціальністі «музикознавство», клас доктора мистецтвознавства, професора Є. Н. Маркової (диплом з відзнакою).
У вересні 1984 року, паралельно з навчанням в консерваторії, почала працювати викладачем музично-теоретичних дисциплін, а з 1987 року – завідуючою хоровим відділом в Одеській дитячій школі мистецтв № 1 (нині – Дитяча школа хорового мистецтва імені С. К. Крижанівського).
1989 року Ольга Вікторівна була переведена на посаду викладача музично-теоретичних дисциплін в Одеське державне музичне училище імені К. Ф. Данькевича (нині – Одеське училище мистецтв і культури), де вела курси «Музичної літератури», «Сольфеджіо», «Теорії музики» , «Гармонії», «Музичної критики», «Лекторський практики». З 1994 року працювала також в якості сумісника в Одеській школі хорового мистецтва, а також в Одеській державній консерваторії на кафедрі історії музики та музичної етнографії (з погодинною оплатою).
20 лютого 2004 захистила кандидатську дисертацію на тему: «Німецька траурна похоронна музика лютеранської традиції як феномен європейської культури XVII-XX століть». З 1 вересня 2004 року була прийнята на посаду викладача кафедри сучасної музики і музичної культурології ОДМА імені А. В. Нежданової (нині – кафедра теоретичної та прикладної культурології) за сумісництвом, основне місце роботи – Одеське державне училище мистецтв і культури імені К. Ф. Данькевича. 9 березня 2005 рішенням Вченої ради ОДМА імені А. В. Нежданової обрана по конкурсу на посаду доцента кафедри сучасної музики і музичної культурології за сумісництвом.
2006 року Муравська О. В. була прийнята на постійну роботу на посаду доцента кафедри сучасної музики і музичної культурології ОДМА імені А. В. Нежданової.
23 грудня 2008 року рішенням Атестаційної колегії (Протокол 6/94 - Д) було присвоєно звання доцента (атестат доцента – 12 ДЦ № 021476).
З 2011 року є докторантом ОНМА імені А. В. Нежданової.
Наукові праці. Видання. Публикації:
- «Musikalische Exequien» Г. Шютца та традиції німецької лютеранської траурної музики // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової. Випуск 5 / Гол. Редактор О. В. Сокол. – Одеса: Друкарський дім, 2004. – С. 297-304.
- Христианский аспект культуры западноевропейского романтизма на примере реквиемов Ф. Шуберта и Р. Шумана // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової. Випуск 7. Книга 1. / Гол. редактор О. В. Сокол. – Одеса: Друкарський дім, 2006. – С. 134-143.
- Воплощение лютеранской религиозной идеи «смерти-итога» в художественной концепции жанра «Немецкого реквиема» // Культура і цивілізація. Схід і Захід. Музична культура: Схід-Захід: Матеріали науково-практичної конференції з проблем культури та Міжнародного музикознавчого семінару пам’яті С. Д. Орфеєва. 2003-2004. – Одеса: Астропринт, 2006. – С. 295-297.
- Траурні кантати Й. С. Баха в аспекті специфіки інтерпретації духовних музичних жанрів німецької лютеранської церкви // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Випуск 58. Виконавське музикознавство. Книга дванадцята. – К., 2006. – С. 301-307.
- Из истории заупокойных музыкальных жанров католической и лютеранской традиции // Педагогічні засади сучасної професійної підготовки у вищих навчальних закладах / За загальною ред. Г. Є. Гребенюка; Міністерство мистецтва і туризму України. Луганський державний інститут культури і мистецтв, Обл. метод. Кабінет учбових закладів мистецтва та культури. – Харків: Стиль Іздат, 2006. – С. 262-271.
- Морально-этический потенциал заупокойных музыкальных жанров католической и лютеранской традиции // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського (Збірник наукових праць). Спеціальний випуск. Мистецька освіта: Сучасний стан і перспективи розвитку. Частина 2. – Одеса, 2007. – С. 58-65.
- Реквием Э. Денисова в аспекте эволюции христианской заупокойной духовно-музыкальной традиции // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Збірник наукових праць. – Харків-Луганськ: Стиль Іздат, 2008. – С. 247-258.
- К вопросу об отечественных истоках бидермайера // Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка. Зб. наук. Праць / Луган. Держ. інститут культури і мистецтв; за заг. Ред. В. Л. Філіппова. – Вип. 16. – Луганськ: Вид-во ЛДІКМ. 2011. – С. 181-187.
- Творческий портрет Р. Шумана в контексте стилистики немецкого бидермайера // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА імені Нежданової / Гол. Ред.. О. В. Сокол. – Одеса: Друкарський дім, 2010. – Вип. 12. – С. 202-210.
- 10.«Святой Франциск Ассизский» О. Мессиана в контексте христианской культурно-исторической традиции// Гуманітарні науки в освіті музикантів: Зб. наук. Праць до ювілею Н. О. Бондар / Відповід. ред. А. О. Стьопін. – Одеса: Фенікс, 2011. – С. 272-284.
- Одеса музична: історія і сучасність // Пам’ять століть. Планета. – 2011. - № 3-4 (91-92) (травень-серпень). – С. 154-165.
- Муравская О. В. Тема детства и духовного воспитания в контексте стилистики бидермайера и камерного творчества Р. Шумана / О. В. Муравская // Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка: зб. наук. праць / Луган. Держ. ун-т культури і мистецтв; за заг. ред. В. Д. Філіппова. – Луганськ: Вид-во ЛДІКМ, 2011. – Вип. 19. – С. 149-156.
- Муравська О. В. Творча постать Р. Шумана та жанрово-стильові і виконавські аспекти німецького бідермаєра / О. В. Муравська // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського: історія, теорія, практика / автори проекту, ред.-упор.: М. А. Давидов, В. Г. Сумарокова. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2012. – Вип. 103. – С. 94-102.
- Муравская О. В. К вопросу о жанрово-стилевой и духовно-смысловой специфике оперы М. И. Глинки «Жизнь за царя» / О. В. Муравская // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА імені А. В. Нежданової [зб. наук. праць / год. ред. О. В. Сокол]. – Одеса: Друкарський дім, 2011. – Вип. 13. – С. 154-164.
- Муравская О. В. Романтизм и бидермайер как стилевые доминанты немецкой культуры первой половины XIX века (на примере оперы Р. Шумана «Геновева») / О. В. Муравская // Трансформація освіти і культура: традиції та сучасність: Зб. матеріалів Міжнародної наук.-творч. Конференції, Київ, 2-3 травня 2012 р. – К.: НАКККІМ, 2012. – С. 135-138.
2010 року було опубліковано навчальний посібник:
- Муравська О. В. Нариси з Історії зарубіжної музічної культури. Випуск 1. – Одеса: Друкарський дім, 2010. – 214 с.
Педагогічна і наукова діяльність:
О. В. Муравська бере участь у Міжнародних, Всеукраїнських науково-практичних і науково-творчих конференціях, конференціях-семінарах та інших заходах; здійснює наукове керівництво бакалаврськими та магістерськими роботами, здійснює рецензування кандидатських, магістерських, методичних робіт; веде курси «Історії зарубіжної музики», «Історії зарубіжної культури», «Християнського музичного мистецтва».
Наукові інтереси охоплюють наступне коло питань та напрямків: історія вітчизняної та зарубіжної музики XVII-XIX ст., її жанрово-стильова специфіка, християнська духовно-музична традиція в її історичному розвитку і різноманітності конфесійних проявів; духовно-естетичні контакти і взаємодію вітчизняної і західноєвропейської культур .
Під керівництвом Муравський О. В. були захищені 23 магістерські роботи, з них 2 – музикознавчі та 4 – бакалаврські (2 - музикознавство, 2 - теоретична та прикладна культурологія).
Наукове керівництво – здобувачі. Під керівництвом Муравський О. В. були захищені 3 кандидатські дисертації: в 2005 році в спеціалізованій Вченій раді ОДМА імені А. В. Нежданової була захищена кандидатська дисертація Л. М. Горелік «Вокальний цикл у жанрово-видовій специфіці камерного співу»; 2010 року – кандидатська дисертація Ю. В. Олейниковой «Бідермайер і його прояви у вокальній музиці XIX-XX століть»; 2012 року – кандидатська дисертація Г. С. Шпак «Угорська національно-релігійна ідея в хоровій творчості Ф. Ліста».
Опонування і рецензування:
Муравська Ольга Вікторівна брала участь у роботі спеціалізованої Вченої ради ОДМА імені А. В. Нежданової (нині – ОНМА імені А. В. Нежданової) в якості другого офіційного опонента: 2005 рік – кандидатські дисертації Є. М. Бондар («Надекспресівне інтонування в контексті сучасної хорової творчості»), І. А. Шатова («Стільові основи Одеської хорової школи»), Т. М. Каплун («Грецька розпів у контексті російської церковно-співацької практики середини XVII-XVIII століть»); 2006 рік – Ю. А. Гомельської («Композиторська освіта у Великій Британії як феномен європейської музичної культури»); 2007 рік – Щитовий С. А. («Взаємодія гетерогенності та адітівності в регіональній музічній культурі Дніпропетровщини»); 2009 рік – В. В. Петрик («Категорія інструменалізму в музічній творчості (на прікладі домрового містецтва)»), М. А. Максименко («Феномен перфомансу у творчості сучасности українських композиторів»), Н. А. Старюченко («Феномен діалогу в камерно-вокальних творах на перекладені тексти (на матеріалі творчості українських и російськіх композиторів ХХ століття)»).
Рецензування кандидатських дисертацій:
- Осадча С. В. – «Православная заупокойно-поминальная традиция как феномен музыкальной культуры» (2005).
- Герасимова И. Д. – «Хоровая культура Слободжанщины второй половины XIX – начала ХХ столетия» (2006).
- Чжан Сяохао – «Художественно-эстетические принципы тенорового пения в оперном искусстве» (2007).
- Адріянова О. В. – «Салонность как основа музыкальной жизни России и Украины XIX ст.» (2007).
- Овсяннікова-Трель А. А. – «Национальная идея немецкой музыки в творчестве композиторов XVIII – XX веков» (2007).
- Захарчук Т. Г. – «Художественный принцип метафоричности в современном вокальном исполнительстве» (2008).
- Ту Дуня «Параллели художественного развития оперного театра Европы и Китая» (2010).
- Лисюк С. Р. – «Нарративный подход в характеристике стилевых и стилистических свойств фортепианного исполнительства» (2011).
- Подобас И. – «Мазурки Ф. Шопена в контексте варшавского бидермайера» (2012).
- Чуприна Н. Н. – «Фортепианный бидермайер: генезис и онтология» (2012).
- У Цунь – «Немецко-венгерское как составляющие художественной реальности композиторского и исполнительского творчества Ф. Листа» (2012).