Муляр Павло Михайлович
- заслужений діяч мистецтв України
- кандидат мистецтвознавства (доктор філософії)
- професор
- завідувач кафедри спеціального фортепіано
- декан фортепіанно-теоретичного факультету (2007 – 2017)
- член Вченої ради
- член Всеукраїнської Національної музичної спілки України
- член асоціації «Мистецтво XXI століття»
- член журі конкурсів піаністів
- директор по роботі з учасниками та членами жюрі ІІІ, ІV та V Міжнародних конкурсів піаністів пам'яті Еміля Гілельса
- лауреат Міжнародних конкурсів
- піаніст
Біографія:
Муляр Павло Михайлович народився в 1970 році в місті Одеса (Україна).
З 1977 по 1988 рік навчався в Одеській спеціальній музичній школі імені професора П. С. Столярського в класі викладача Т. А. Куварзіної.
1988 року вступив до Одеської державної консерваторії імені А. В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової) в клас професора А. О. Кардашева, яку закінчив з відзнакою в 1993 році.
1990 року пройшов Міжнародні курси вищої виконавської майстерності піаністів пам'яті С. В. Рахманінова в класах професорів Московської консерваторії В. К. Мержанова, А. І. Ведернікова, О. А. Александрова.
З 1992 року працював концертмейстером на кафедрі струнних інструментів, а з 1994 року – викладачем кафедри камерних ансамблів в Одеській державній консерваторії.
1996 року вступив в цільову асистентуру-стажування Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського (клас професора І. М. Рябова) і в 1998 році достроково її закінчив з відзнакою.
З 1998 року Павло Михайлович Муляр викладає на кафедрі спеціального фортепіано в Одеській державній консерваторії. З 2001 року також викладає в ОССМШ імені професора П. С. Столярського.
З 1999 по 2006 рік був відповідальним секретарем кафедри спеціального фортепіано.
2001 року був затверджений на посаді старшого викладача; 2003 року – на посаді доцента.
З 2003 року працював заступником декана фортепіанно-теоретичного факультету.
З 2006 року був призначений в.о. декана фортепіанно-теоретичного факультету.
2008 року був переобраний на посаді доцента.
2009 року захистив кандидатську дисертацію на тему «Стиль твору і виконавської інтерпретації в аспекті взаємодії класичного та акласичного в фортепіанному мистецтві» («Стиль произведения и исполнительской интерпретации в аспекте взаимодействия классического и аклассического в фортепианном искусстве») (науковий керівник – доктор мистецтвознавства, професор, академік, Ректор Одеської державної музичної академії імені А. В. Нежданової Сокол Олександр Вікторович). В цьому ж році рішенням ВАК України йому було присвоєно вчений ступінь «кандидат мистецтвознавства».
2010 року затверджено на посаді декана фортепіанно-теоретичного факультету.
У 2010 пройшов стажування в Харківському національному університеті мистецтв ім. І.П. Котляревського.
2011 року затверджено в званні доцента.
З липня 2012 призначений в.о. завідувачем кафедрою спеціального фортепіано Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової.
У грудні 2012 року пройшов за конкурсом на посаду зав. кафедрою, професора спеціального фортепіано.
Концертно-виконавська діяльність:
Як соліст Павло Михайлович Муляр виступав з концертами в різних містах України (Києві, Львові, Одесі, Миколаєві), а також в таких країнах, як: Росія, Грузія, Прибалтика, Югославія, Франція, Румунія (всього близько 100 виступів).
В репертуарі великий список творів композиторів різних епох, а саме: Й. С. Бах, Й. Гайдн, В. Моцарт, Л. Бетховен, Ф. Шуберт, Р. Шуман, Е. Гріг, К. Сен-Санс, Ф. Шопен, Ф. Ліст, П.Чайковський, С. Рахманінов, О. Скрябін, С. Прокоф'єв, Д. Шостакович, М. Лисенко, М. Скорик та інші.
Також працював в Одеському Національному філармонійному оркестрі під управлінням Хобарта Ерла і камерному оркестрі Одеської обласної філармонії під управлінням Ігоря Шаврука.
Має фондові записи концертних виступів на телебаченні (твори Л. Бетховена, С. Рахманінова, Ф. Ліста).
Творча діяльність:
Павло Михайлович Муляр є членом:
- Всеукраїнського Національного музичного союзу України (з 2004 року);
- асоціації «Мистецтво XXI століття» (з 2005 року);
- журі міського конкурсу юних піаністів пам'яті П. С. Столярського (2002, 2004, 2013 рр.);
- журі І та ІІ відкритого регіонального конкурсу юних виконавців «Срібна нота» (2006, 2010 рр.);
- журі конкурсу-огляду музичних училищ південного регіону пам'яті Л.Н. Гінзбург (2008, 2010, 2012 рр.);
- член журі ІІ Всеукраїнського конкурсу піаністів «С. Bechstein » - Київ 2012р.
Поряд з цим:
- брав участь в організації ІІ Міжнародного конкурсу піаністів пам'яті Еміля Гілельса (2003) та І Міжнародного конкурсу імені Давида Ойстраха (2004);
- був директором по роботі з учасниками та членами журі ІІІ, ІV та V Міжнародних конкурсів піаністів пам'яті Еміля Гілельса (2006, 2009, 2012 рр.).
Наукова діяльність:
Павло Михайлович Муляр брав участь в конференціях, а саме:
- Міжнародна науково-практична конференція «Наука і освіта 2003». – Дніпропетровськ, 2003.
- Міжнародна науково-творча конференція «Трансформація Музичної освіти: культура і сучасність». – Одеса, 2003.
- Міжнародна науково-творча конференція «Трансформація Музичної освіти і культури в Україні». – Одеса, 2005.
- Міжнародна науково-творча конференція «Трансформація Музичної освіти: культура й сучасність». – Одеса, 2007.
- Міжнародна конференція-семінар «Схід - Захід: культура та музика». – Одеса, 2008.
- Міжнародна науково-творча конференція «Трансформація Музичної освіти і культури: Традиція та сучасність». – Одеса, 2012.
- Міжнародна науково-творча конференція«Мистецтво і наука третього тисячоліття» - Сімферополь, 2012
- Міжнародна науково-творча конференція «Трансформація Музичної освіти і культури: Традиція та сучасність». – Одеса, 2013.
Муляр П. М. виступав в якості офіційного опонента дисертації У Лінцао на тему «Фортепіанні цикли М. Метнера як предмет музично-виконавської текстології» («Фортепианные циклы Н. Метнера как предмет музикально-исполнительской текстологи»)(Одеса, Україна, 2012).
Дисертаційне дослідження:
Муляр П. М. Стиль произведения и исполнительской интерпретации в аспекте взаимодействия классического и аклассического в фортепианном искусстве. – Одесса, 2009.
Публікації:
- Муляр П. О неисчерпаемости исполнительских задач в этюдах-картинах С.В. Рахманинова (на примере этюда-картины ми-бемоль минор ор. 39 №5) / П. Муляр // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової : [зб. статей / гол. ред. О.В. Сокол]. – Одеса : Астропринт, 2001. – Вип. 2. – С. 338–344.
- Муляр П. Исполнительская форма: канон и эвристика / П. Муляр // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової : [зб. статей / гол. ред. О.В. Сокол]. – Одеса : Друкарський дім, 2005. – Вип. 6., Кн. 2. – С. 354–362.
- Муляр П. Розрізнення підходів до виконавської інтерпретації академічного репертуару в сучасному мистецтві / П. Муляр // Професійна педагогічна підготовка – вимоги сьогодення. Збірник наукових праць : [зб. наук. праць / гол. ред. В.Л. Філіппова]. – Харків : Стиль Іздат, 2007. – С. 209–220.
- Муляр П. Стилевые тенденции Первой сонаты С. Рахманинова и вопросы ее исполнительской интерпретации / П. Муляр // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової : [зб. статей / гол. ред. О.В. Сокол]. – Одеса : Друкарський дім, 2007. – Вип. 8, Кн.1. – С. 255–264.
- Муляр П. Исполнение Первой и Второй Сонат Ф. Шопена в единстве стилевых антитез и в единстве авторского видения названных оппозиций / П. Муляр // Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка: зб. наук. пр. / Луган. держ. ін-т культури і мистецтв; за заг. ред. В.Л. Філіппова. – Вип. 15. – Луганськ: Вид-во ЛДІКМ, 2010. – С. 186 – 198.
- Муляр П. Актуальные проблемы стиля исполнительской интерпретации / П. Муляр // Аркадія. Культурологічний та мистецтвознавчий журнал ОНПУ: [зб. статей / гол. ред. А.Г. Баканурський]. – Одеса : Тов «Студія «Негоціант», 2010. – №3(29). – С. 17–20.
- Муляр П. Философия исполнительства в определении стилевых основ творчества / П. Муляр // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник ОДМА ім. А.В. Нежданової : [зб. статей / гол. ред. О.В. Сокол]. – Одеса : Друкарський дім, 2010. – Вип. 11, – С. 256–268.
- Муляр П. Сонаты С. Рахманинова в контексте стилевых установок современников композитора и последующих поколений / П. Муляр // Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка: зб. наук. пр. / Луган. держ. ін-т культури і мистецтв; за заг. ред. В.Л. Філіппова. – Вип. 16. – Луганськ: Вид-во ЛДІКМ, 2011. – С. 167 – 180.
- Муляр П. Архаїчна дихотомія як передумова двоїстості музично-виражальних засобів у виконавській творчості / П. Муляр // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського: Музичне виконавство і педагогіка: історія, теорія, інтерпретаційні аспекти композиторської творчості / Автори проекту, ред. – упор. : М.А. Давидов, В.Г. Сумарокова. – К. : НМАУ, 2011. – Вип. 96. – С. 34 – 44.
- Муляр П. Про двоїстість виконавських стильових установок / П. Муляр // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мистецтвознавство / [зб. статей / гол. ред. О. Смоляк]. –Тернопіль : Видавничий відділ ТДПУ, 2011. – № 1, – С. 57 – 63.
Поряд з цим, П. М. Муляр є автором статті «Стиль произведения и исполнительской интерпретации в аспекте взаимодействия классического и аклассического (на примере фортепианного искусства)», що увійшла в Енциклопедичний довідник – М. О. Давидов. "Виконавське музикознавство" (2010).
Педагогічна діяльність:
Павло Михайлович Муляр підготував понад 30 студентів за фахом, серед яких лауреати та дипломанти Міжнародних конкурсів:
Кирило Корсуненко, лауреат конкурсів:
- Євгена Кокки – Кишинів, Молдова, 2003;
- Міхаеля Стріхаржа – Львів, 2006;
- Міський конкурс – Одеса, 2007;
- Конкурс піаністів – Польща, 2007;
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2009;
- «ICMU» – Одеса, 2010 р.
- Конкурс піаністів пам’яти Е. Гілельса – Одеса 2012.
У 2004 році Кирило Корсуненко був стипендіатом голови Одеської обласної державної адміністрації.
У 2011-2012 навчальному році був Президентським стипендіатом.
Анастасія Муляр, лауреат конкурсів:
- Міський конкурс – Одеса, 2005 і 2009;
- Анатолія Затіна – Ужгород, 2005;
- Міхаеля Стріхаржа – Львів, 2005;
- «Прима» – Одеса, 2006 і 2008;
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2005, 2007, 2012, 2013;
- «Горовиць-дебют» – Київ, 2006, 2008, 2011;
- Сергія Прокоф'єва – Донецьк, 2007;
- «Синій птах» – Сімферополь, 2007;
- «Micul Virtuoz» – Бухарест, Румунія, 2009;
- Євгена Кокки – Кишинів, Молдова, 2010;
- Генріха Нейгауза – Кіровоград, 2010;
- «Музичні династії» – Одеса, 2010 і 2012;
- Святослава Ріхтера - Житомир 2013.
У 2007 році Анастасія Муляр була стипендіатом голови Одеської обласної державної адміністрації.
З 2008 року є стипендіатом Одеського міського голови.
Хуан Манні, дипломант конкурсу:
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2005.
Ірина Кушнаренко, лауреат конкурсу:
- Євгена Кокки – Кишинів, Молдова, 2003.
Олена Хіль, лауреат конкурсу:
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2008.
Андрій Турбінський, лауреат конкурсів:
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2008;
- Конкурс пам'яті Е. Гілельса, приз «Надія» – Одеса, 2009;
- ІІ Всеукраїнського конкурсу піаністів «С. Bechstein » - Київ, 2012.
Наталія Кремл’ова, лауреат конкурсу:
- «Арт-Преміум» – Київ, 2009.
Андрій Соколов, лауреат конкурсу:
Вікторія Назимок, лауреат конкурсу:
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2011.
Тетяна Лешків, лауреат конкурсів:
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2011;
- «MY WORLD-ART» – Запоріжжя, 2011;
- «Віртуози російської музики» – Одеса, 2012.
Мехрібан Сулейманова, лауреат конкурсу:
- «MY WORLD-ART» – Запоріжжя, 2011.
Єлизавета Стогніенко, лауреат конкурсів:
- Міський конкурс – Одеса, 2009, 2013;
- «Мистецтво ХХІ століття» – Київ, 2011;
- На кубок «Сузір'я» - Одеса 2012р;
- V Інтернаціонального Українского музичного конкурсу – Одеса, 2013.
Андріана Пермінова, лауреат:
- Конкурсу викладачів-піаністів пам'яті Л. Баренбойма – Одеса, 2011.
Нагороди:
Павло Михайлович Муляр має наступні нагороди:
- Лауреат ІІ премії Міжнародного конкурсу «Мистецтво ХХІ століття» (номінація – фортепіано соло) (Київ, 2004);
- Лауреат І премії Міжнародного конкурсу «Мистецтво ХХІ століття» (номінація – фортепіанні дуети) (Київ, 2012);
- Лауреат І премії «Музичні династії» (Одеса, 2010, 2012);
- Грамота дирекції Міжнародного конкурсу піаністів пам'яті Еміля Гілельса «За творчий підхід до організації та проведення II міжнародного конкурсу піаністів пам'яті Е. Гілельса» (2003);
- Грамота «За багаторічну сумлінну працю, просвітницьку діяльність, педагогічну майстерність, вагомий особистий внесок у розвиток музичної педагогіки» ОДМА ім. А.В. Нежданової (2007);
- Почесна грамота Обласної державної адміністрації управління культури і туризму «За багаторічну творчу роботу, наукову, культурно-просвітницьку діяльність, вагомий внесок у справу навчання і виховання молодих музикантів» (2008).