Кафедра теорії музики та композиції
Біографія:
Нівельт Ольга Альфредівна народилась 18 жовтня 1939 року у місті Одесі (Україна).
У 1953 році, після закінчення 7 класів загальноосвітньої школи № 103 та музичної школи № 3 (клас фортепіано), поступила на теоретичний відділ Одеського музичного училища, яке закінчила з відзнакою у 1957 році. З 1957 по 1962 рік навчалася на музикознавчому відділі Одеської державної консерваторії імені А. В. Нежданової (клас спеціальності – в.о. доцента Д. В. Камінського), яку закінчила з відзнакою та рекомендацією до аспірантури.
З 1969 по 1972 рік – здобувач кафедри теорії музики ЛОЛДК імені М. А. Римського-Корсакова (науковий керівник – доктор мистецтвознавства, професор Ю. Г. Кон).
Працює у консерваторії з 1 вересня 1963 року. 1974 рік – старший викладач, 1982 рік – кандидат мистецтвознавства, 1986 рік – доцент, з 1986 по 1988 рік – старший науковий співробітник, 1991 рік – в.о. професора, 2009 рік – приват-професор.
Пройшла стажування: НМАУ імені П. І. Чайковського (науковий керівник – доктор мистецтвознавства, професор І. А. Котляревський, 1974), ЛОЛДК імені М. А. Римського-Корсакова (науковий керівник – доктор мистецтвознавства, професор Т. С. Бершадська, 1979), ПДПУ імені К. Д. Ушинського (науковий керівник – доктор мистецтвознавства, професор С. В. Шип, 2010).
Ольга Альфредівна брала участь у Республіканських та Міжнародних конференціях. Серед тем доповідей на конференціях можна зазначити такі:
- «Про деякі помилки у музикознавстві» («О некоторых ошибках в музыковедении») (Одеса, квітень 2012).
- «Художній зміст опери М. Мусоргського «Хованщина» («Художественное содержание оперы М. Мусоргского «Хованщина») (Одеса, квітень 2013).
- «Роберт Шуман: романтик-новатор» («Роберт Шуман: романтик-новатор») (Одеса, грудень 2013).
- «Стильове розуміння явища модуляції» («Стилевое понимание явления модуляции») (Одеса, грудень 2014).
- «Стильова гармонія, як одне з джерел формування музичного мислення» («Стилевая гармония, как один из источников формирования музыкального мышления») (Одеса, квітень 2016).
- «Строфічна соната» (Строфическая соната») (Одеса, квітень 2017) та інші.
Наукові, навчально-методичні роботи. Публікації:
Нівельт Ольга Альфредівна є автором монографії, 17 статей, 5 методичних розробок, понад 20 тез Республіканських та Міжнародних конференцій. Інші форми діяльності: методична допомога музичним училищам Одеського округу, відгуки на дисертації та автореферати тощо.
На протязі роботи в Одеській національної музичній академії імені А. В. Нежданової Нівельт Ольга Альфредівна створила та впровадила в практику викладання авторський курс стильової гармонії для музикознавців та композиторів. В курсі аналізу музичних творів, а також на заняттях з фаху розроблюються фундаментальні питання музикознавства, зокрема проблема розуміння художнього змісту музики. Автор при цьому спирається на результати свого дослідження – «Глибинний аналіз художнього твору».
Монографія / Дослідження/:
Нівельт О. А. Загальна теорія функціональності в гармонії (Общая теория функциональности в гармонии). – Одеса :Дукарський дім, 2007. – 14 д.а.
Статті:
- Нівельт О. А. Про форми модифікації автентичної та плагальної функціональності в мажоро-мінорних ладах // Українське музикознавство : Музична Україна, 1978. – Вип. 13. – 1,2 д.а.
- Нивельт О. А. О процессе модификации принципа централизующего единства в обьединенных мажоро-минорных системах // Деп. в Библ. указателе «Музыка», № 8. – 1980. – 4 п.л.
- Нівельт О. А. До питання про гармонію М. П. Мусоргського // Українське музикознавство. – К.: Музична Україна, 1984. – Вип. I9. – 0,8 д.а.
- Нивельт О. А. Задачи и перспективы совершенствования вузовского курса гармонии // Деп. в Библ. указателе «Музыка», №8. – 1984. – 0,5 п.л.
- Нивельт О. А. Научные основы и перспективы перестройки вузовского курса гармонии // Актуальные проблемы музыкального образования. – К., 1990. – 0,5 п.л.
- Нівельт О. А. Особливості взаємодії модальних та тональних принципів висотної організації в творчості М. В. Лисенка // Українське музикознавство. – К. : Музична Україна, 1992. – Вип. 27. – 0,5 д.а.
- Нивельт О. А. Драматургическая функция лада в музыке XX века // Культурологические проблемы музыкальной украинистики. – Одесса : Астропринт, 1997. – Вып. 2, Ч. I. – 0.5 п.л.
- Нівельт О. А. Авторський курс спеціальної гармонії в Одеській консерваторії // Трансформація музичної освіти :культура та сучасність. – Одеса : Астропрінт, 1998. – 0,7 д.а.
- Нивельт О. А. Проблема целостного анализа музыкальных призведений // Музичне мистецтво ы культура – Одеса : Астропринт, 2000. – Вип. 2. – 0,5 п.л.
- Нівельт О. А. Композиционная функція лада в музыке XX века // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Астропринт, 2001. – Вип. 2. – 0,5 д.а.
- Нивельт О. А. Глубинный анализ музыкального произведения: к постановке проблемы // Трансформація музичної освіти і культури в Україні. – Одеса : Друкарський дім, 2004. – 0,3 п.л.
- Нивельт О. А. Симультанный тип оперной драматургии // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Друкарський дім, 2006. – Вип.7. Кн. I. – 0,5 п.л.
- Нивельт О. А. Сонатный принцип в композиторском творчестве // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Друкарський дім, 2008. – Вип. 8. Кн. 2. – 0,5 п.л.
- Нивельт О. А. Учение Э. Курта о романтической гармонии как составная часть глубинного анализа музыкальных произведений // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Друкарський дім, 2008. – Вип. 9. – 0,5 п.л.
- Нивельт О. А. Модальна (ладомелодична) система епохи середньовіччя // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Друкарський дім, 2010. – Вип. 11. – 0,4 п.л.
- Нивельт О. А. Проблема анализа художественного смысла музыкальных произведений // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Друкарський дім, 2010. – Вип. 12. – 0,5 п.л.
- Нивельт О. А. Опыт анализа романа в жанре эссе с привлечением музыковедческих положений // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Друкарський дім, 2011. – Вип. 13. – 0,5 п.л.
- Нивельт О. А. О художественном смысле оперы М. Мусоргского «Хованщина» // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Астропринт, 2013. – Вип. 17. – С. 62-76.
- Нивельт О. А. Роберт Шуман: романтик-новатор // Музичне мистецтво і культура. – Одеса : Астропринт, 2015. – Вип. 21. – С. 15-33.
Науково-методичні публікації:
- Нивельт О. А. О формировании логических и структурных принципов современной гармонии // Методическая разработка по вузовскому курсу гармонии для музыковедов и композиторов. – Одесса : ОГК, 1980. – 2,75 уч.п.л.
- Нивельт О. А. Модуляции // Методическая разработка по вузовскому курсу гармонии для музыковедов и композиторов. – Одесса : ОГК, 1983. – 2,25 уч.п.л.
- Нивельт О. А. Методические рекомендации по изучению теории функциональности в гармонии // Методическая разработка по вузовскому курсу гармонии для музыковедов и композиторов. – Одесса : ОГК, 1984. – 1,25 уч.п.л.
- Нивельт О. А. Теория переменных гармонических функций // Методическая разработка по вузовскому курсу гармонии для музыковедов и композиторов. – Одесса : ОГК, 1991. – 1,5 уч.п.л.
- Нівельт О. А. Взаємодія модальних та тональних принципів висотної організації в творчості українських композиторів XX століття // Методична розробка для студентів музикознавського та композиторського відділів вищих музичних навчальних закладів. – Київ, Республіканський методкабінет учбових закладів мистецтв та культури, 1993. –3,5 уч.д.а.
- Нівельт О. А. Общая теория функциональности в гармонии. – Одесса : Друкарський дім, 2007.
Найбільш важливі неопубліковані роботи:
- Нивельт О. А. Модификации автентической и плагальной функциональности в объединенных мажоро-минорных системах // Дис. канд. искусствовед. – 7,5 п.л.
- Нивельт О. А. Практический курс гармонии для студентов исполнительских факультетов консерватории. – 4,5 п.л.
- Нивельт О. А. Теоретический, исторический и практический курс гармонии для музыковедов и композиторов консерватории /Лекции/. – I0 п.л.
- Нивельт О. А., Д. В. Каминский. Взаимодействие слова и музыки в камерных вокальных жанрах. – 5 п.л.
- Нівельт О. А. Гармонія. Програма для історико-теоретичних та композиторських відділів музичних вузів. – 4 д.а.
- Нівельт О. А. Цілісний аналіз музичних творів. Науково-методичний посібник для студентів і викладачів середніх і вищих музичних закладів. - 3 д.а.
Матеріали усіх робіт використовуються в навчальних курсах.
Нівельт О. А. – постійний учасник Всеукраїнських, Всесоюзних, Міжнародних конференцій.
Опубліковані тези конференцій:
- Нивельт О. А. К вопросу о совершенствовании вузовского курса гармонии для музыковедов и композиторов // Тезисы докладов Республиканской конференции. – Одесса, 1978. – 0,2 п.л.
- Нивельт О. А. К проблеме совершенствования вузовского курса гармонии // Тезисы Республиканской конференции. – Харьков, 1981. – 0,2 п.л.
- Нивельт О. А. О синтезе национального и интернационального в творческом наследии М. П. Мусоргского // Тезисы Республиканской конференции. – Одесса. – 0,2 п.л.
- Нивельт О. А. Перспективы развития теории гармонических функций в современном музыкознании // Тезисы Республиканской конференции. – Одесса, 1987. – 0,3 п.л.
- Нивельт О. А. Значение слова и музыки в системе эстетического воспитания // Тезисы Республиканской научно-практической конференции. – Кировоград, 1990. – 0,3 п.л.
- Нивельт О. А. Специфика отражения в церковной музыке и творчестве русских композиторов XX века модальных принципов высотной организации // Отечественная культура XX века и духовная музыка. Тезисы Всесоюзной научно-практической конференции. – Ростов-на-Дону, 1990. – 0,2 п.л.
- Нивельт О. А. Черты модального мышления в творчестве С. С. Прокофьева // тезисы Республиканской конференции. – Донецк, 1991. – 0,2 п.л.
- Нивельт О. А. Композиционная и драматургическая функции лада в русской музыке XX века // Русская музыка XX века в контексте традиций Запад-Восток. Тезисы Всесоюзной конференции. – Новосибирск, 1991. – 0,3 п.л.
- Нивельт О. А. Сходство и различия в драматургии фортепианных сонат Моцарта и Прокофьева // Тезисы Всесоюзной научно-практической конференции. – Ростов-на-Дону, 1992. – 0,2 п.л.
- Нівельт О. А. Особливості взаємодії модальних та тональних принципів висотної організації в творчості М. В. Лисенка // Тези науково-творчої конференції. – Львів, 1992. – 0,2 д.а.
- Нівельт О. А. Закономірності модального мислення в творчості М. Лисенка // Микола Лисенко та музичний світ. Тези Міжнародної наукової конференції. – Київ, 1992. – 02 д.а.
- Нівельт О. А. Діалог культур в творчості українських композиторів XX століття // Культура України. Історія і сучасність // Тези Республіканської науково-практичної конференції. – Харків, 1993. – 0,2 д.а.
- Нівельт О. А. Особливості відбиття у творчості українських композиторів загально-европейських рис музичного мислення // Українська культура. Зміст і методика викладання. Тези Республіканської науково-методичної конференції. – Київ, НМК ВО, 1993. – 0,2 д.а.
Педагогічна діяльність:
З 1960 по 1962 рік – викладач музично-теоретичних дисциплін у Одеському державному музичному училищі.
1962-1963 навчальний рік – викладач музично-теоретичних та історичних дисциплін, завідувач відділом загального фортепіано Тернопільського державного музичного училища. З 1963 року по теперішній час викладає на кафедрі теорії музики і композиції Одеської державної консерваторії імені А. В. Нежданової (нині – Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової).
Викладала курси: історії української та зарубіжної музики, гармонії, сольфеджіо, аналізу музичних творів, методики викладання гармонії та аналізу музичних творів, педпрактику, спеціальність у музикознавців. Розробила авторський курс гармонії для музикознавців та композиторів.
Учні:
О. А. Нівельт виховала 55 випускників музикознавців-спеціалістів, 9 бакалаврів, 8 магістрів. Серед них – 3 кандидата мистецтвознавства і 3 лавреата Республіканських та Всесоюзних конкурсів наукових студентських робіт (А. Бандура, С. Рапорт, Н. Довгаленко). Випускники працюють у музичних навчальних закладах України, Росії, Фінляндії, Німеччині, США. Серед них:
- Ходорковська Олена – Російський інститут історії мистецтв російської академії наук. – Спб, кандидат мистецтвознавства, професор.
- Лисенко Людмила – Консерваторія м. Оулу, Фінляндія.
- Рапопорт Софія – Інститут музики (м. Індіанаполіс, США).
- Журба Наталія – Педагогічний інститут, доцент (м. Кривий Ріг, Україна).
- Гаран Олена – Херсонське музичне училище, педагог вищої категорії, директор.
- Симонова Тамара – Криворізьке музичне училище, педагог вищої категорії.
- Солоід Ніна – Одеська спеціальна музична школа імені професора П.С. Столярського, педагог вищої категорії.
- Лачинов Юрій Борисович – Миколаївське музичне училище, педагог вищої категорії.
- Рисімбетова-Губергріц Ірина – Миколаївське музичне училище, педагог вищої категорії.
- Цвелікова Олена – Миколаївське музичне училище, педагог вищої категорії.
- Гарасіменко Наталя – Кіровоградське музичне училище, педагог вищої категорії.
- Бензарь Ірина – Ужгородське музичне училища, викладач.
- Довгаленко Ніна – ОНМА імені А.В. Нежданової, кандидат мистецтвознавства, в.о. професораг.
- Плешакова Олена – Одеська музична школа № 4, завідуюча навчальною частиною, педагог, керівник фольклорного ансамблю.
Теми доповідей на Всеукраїнських молодіжних науково-творчих конференціях, які обговорювалися студентами-музикознавцями класу О. А. Нівельт зі спеціальності:
1. Бабурін Г.С.
- «Ларго і Алегро» Г. Канчелі: особливості стилю. Паралелі і альтернативи» (Одеса, грудень 2013). («Ларго и Аллегро» Г. Канчели: особенности стиля. Параллели и альтернативы»)
2. Шедліх О.Ю.
- «Полістилістика як засіб втілення драматургії (на прикладі Другої скрипкової сонати А. Шнітке» («Полистилистика как средство воплощения драматургии (на примере Второй скрипичной сонаты А. Шнитке») (Одеса, грудень 2013).
- «Виражальні особливості полістилістики у творчості А. Шнітке» («Выразительные особенности поле стилистики в творчестве А. Шнитке») (Одеса, грудень 2014).
- «До питання про стильові взаємодії у сучасній музиці» («К вопросу о стилевых взаимодействиях в современной музыке») (Одеса, квітень 2015).
- «Особливості поетики творчості А. Шнітке» («Особенности поэтики творчества А. Шнитке») (Одеса, грудень 2015).
- «Про драматургію Першого концерту для скрипки з оркестром А. Шнітке» («О драматургии Первого концерта для скрипки с оркестром А. Шнитке») (Одеса, квітень 2016).
3. Битко О.С.
- «Особливості драматургії опери С. Прокоф’єва «Гравець» («Особенности драматургии оперы С. Прокофьева «Игрок») (Одеса, квітень 2012).
- «Значення ремарок при втіленні образів роману Л. Толстого «Війна і мир» у однойменній опері С. Прокоф’єва» («Значение ремарок при воплощении образов романа Л. Толстого «Война и мир» в одноименной опере С. Прокофьева») (Одеса).
- «Про сценічне втілення ремарок в опері С. Прокоф’єва «Вогняний ангел» («О сценическом воплощении ремарок в опере С. Прокофьева «Огненный ангел») (Одеса, грудень 2013).
- «Функції теми кохання Рупрехта в опері «Вогняний ангел» та Третій симфонії С. Прокоф’єва» («Функции темы любви Рупрехта в опере «Огненный ангел» и Третьей симфонии С. Прокофьева») (Одеса, квітень 2014).
- «Риси композиторської режисури С. Прокоф’єва (на прикладі опери «Війна і мир»)» («Черты композиторской режиссуры С. Прокофьева (на примере оперы «Война и мир»)») (Одеса, грудень 2014).
Дипломні роботи, написані під керівництвом О. А. Нівельт:
- Полякова О. Про стиль ранніх фортепіанних сонат Прокоф'єва (О стиле ранних фортепианных сонат Прокофьева).
- Симонова Т. Про стиль пізніх фортепіанних сонат Прокоф'єва (О стиле поздних фортепианных сонат Прокофьева).
- Сердюк Т. Інтонаційна драматургія VIII симфонії Шостаковича (Интонационная драматургия VIII симфонии Шостаковича).
- Помаранча А. Особливості ладоутворення в «мікрокосмосі» Бартока (Особенности ладообразования в «Микрокосмосе» Бартока).
- Проніна Л. Музична драматургія балету Бартока «Прекрасний мандарин» (Музыкальная драматургия балета Бартока «Прекрасный мандарин»).
- Колесник Г. Музична драматургія опери Бартока «Замок герцога Синя Борода» (Музыкальная драматургия оперы Бартока «Замок герцога Синяя Борода»).
- Лачинов Ю. Виразні властивості гармонії романсів Мусоргського (Выразительные свойства гармонии романсов Мусоргского).
- Малікова Т. Музична драматургія опери Прокоф'єва «Любов до 3-х апельсинів» (Музыкальная драматургия оперы Прокофьева «Любовь к 3-м апельсинам»).
- Скалецький В. Про специфіку сонатної форми (О специфике сонатной формы).
- Красюкова Н. Співвідношення слова і музики у вокальному творчості Прокоф'єва (Соотношение слова и музыки в вокальном творчестве Прокофьева).
- Бокова Е. Музична драматургія Третьої симфонії Шостаковича (Музыкальная драматургия Третьей симфонии Шостаковича).
- Мшвелідзе Н. Про цілісність опери Гершвіна «Поргі і Бесс» (О целостности оперы Гершвина «Порги и Бесс»).
- Дудник І. Музична драматургія вокального циклу Свиридова «Петербурзькі пісні» (Музыкальная драматургия вокального цикла Свиридова «Петербургские песни»).
- Шіроточенко Н. Про вокальний цикл Глінки «Прощання з Петербургом» (О вокальном цикле Глинки «Прощание с Петербургом»).
- Томленов С. Специфіка симфоній Брукнера (Специфика симфоний Брукнера).
- Барило-Семенюта О. Принципи тематичного розвитку в V симфонії Малера (Принципы тематического развития в V симфонии Малера).
- Татаринцева А. II симфонія Щедріна (II симфония Щедрина).
- Шандуренко А. Методичні рекомендації щодо вивчення стилю Скрябіна (Методические рекомендации по изучению стиля Скрябина).
- Чиж Г. Функціональна організація висотної структури музики Прокоф'єва (Функциональная организация высотной структуры музыки Прокофьева).
- Ходорковська О. Про обмеженості варіаційного циклу (Об отграниченности вариационного цикла).
- Корецька О. Про співвідношення слова і музики в «Шести віршах Цвєтаєвої» Шостаковича (О соотношении слова и музыки в «Шести стихотворениях Цветаевой» Шостаковича).
- Перова Т. Висотні структури музики А. Веберна (Высотные структуры музыки А. Веберна).
- Солоід Н. Теорія стильових взаємодій в музиці XX століття (Теория стилевых взаимодействий в музыке XX века).
- Рисімбетова І. Час і простір у музиці (Время и пространство в музыке).
- Рапопорт С. Методика стильового аналізу музики сучасних композиторів (Методика стилевого анализа музыки современных композиторов).
- Кучеровскій А. Про стиль Гершвіна (О стиле Гершвина).
- Бучинська Є. Творчі форми роботи в курсі сольфеджіо (Творческие формы работы в курсе сольфеджио).
- Стариченко Б. Проблема цілісності музичної форми (Проблема целостности музыкальной формы).
- Бруненко Л. Музична драматургія опери-ораторії Стравінського «Цар Едіп». (Музыкальная драматургия оперы-оратории Стравинского «Царь Эдип»).
- Довгаленко Н. Проблема цілісності вільної форми (Проблема целостности свободной формы).
- Гаран О. Питання процесуальної динаміки музичної форми (Вопросы процессуальной динамики музыкальной формы).
- Науменко Т. Музична драматургія циклу Гавриліна «Російський зошит» (Музыкальная драматургия цикла Гаврилина «Русская тетрадь»).
- Грудзинська І. Ритм розгортання ладу в творчості Уствольської (Ритм развертывания лада в творчестве Уствольской).
- Журба М. Питання музичної драматургії «інструментальної музики» (Вопросы музыкальной драматургии «инструментальной музыки»).
- Потапова Т. Музична драматургія опери Г. Вольфа «Коррехідор» (Музыкальная драматургия оперы Г.Вольфа «Коррехидор»).
- Чарикова Т. Музична драматургія опери-фрески Петрова «Петро перший» (Музыкальная драматургия оперы-фрески Петрова «Петр первый»).
- Лукіна Л. Моноопера як жанр (Моноопера как жанр).
- Літинська Н. Про функціональний метод аналізу музичного твору (О функциональном методе анализа музыкального произведения).
- Гриценко І. Про симфонії С. Слонимського (О симфониях С. Слонимского).
- Гарасіменко Н. Про діалогічность музичного мислення Шнітке (О диалогичности музыкального мышления Шнитке).
- Кузнецова Е. Співвідношення слова і музики у творчості сучасних композиторів на вірші Ахматової (Соотношение слова и музыки в творчестве современных композиторов на стихи Ахматовой).
- Рябова І. П'ята симфонія Тищенко: композиція, драматургія, концепція (Пятая симфония Тищенко: композиция, драматургия, концепция).
- Цвелікова Е. Новаторські риси композиції в симфоніях Г. Канчелі (Новаторские черты композиции в симфониях Г. Канчели).
- Сидорчук О. Медитативність як складова частина музичного мислення Сильвестрова (Медитативность как составная часть музыкального мышления Сильвестрова).
- Филипович Н. Про втіленні епічних традицій в «Мертвих душах» Гоголя і Щедріна (О претворении эпических традиций в «Мертвых душах» Гоголя и Щедрина).
- Абуєва С. Специфіка втілення симультанної драматургії в опері-баладі Слонимського «Марія Стюарт» (Специфика претворения симультанной драматургии в опере-балладе Слонимского «Мария Стюарт»).
- Ісаєва Т. Духовна світська музика у творчості сучасних композиторів (Губайдуліної і Караманова). (Духовная светская музыка в творчестве современных композиторов (Губайдулиной и Караманова).
- Прокуденкова С. Діалог стилів у творчості українських композиторів XX століття Сильвестрова і Скорика (Диалог стилей в творчестве украинских композиторов XX века Сильвестрова и Скорика).
- Бензарь І. Модальні риси стилю В. Сильвестрова (Модальные черты стиля В. Сильвестрова).
- Міщенко Т. Музична мова А. Шнітке (Музыкальная речь А. Шнитке).
- Торканевська Т. Особливості музичної драматургії балету-легенди Станковича «Ольга» (Особенности музыкальной драматургии балета-легенды Станкевича «Ольга»).
- Васильєва І. Особливості музичної драматургії опери Прокоф'єва «Вогненний ангел» (Особенности музыкальной драматургии оперы Прокофьева «Огненный ангел»).
- Браткевіч І. Грузинські піснеспіви як феномен духовної культури (Грузинские песнопения как феномен духовной культуры).
- Задорожня І. Особливості симультанної драматургії в опері Мусоргського «Хованщина» (Особенности симультанной драматургии в опере Мусоргского «Хованщина»).
- Бабурін Г. Про стиль інструментальної творчості Гія Канчелі (О стиле инструментального творчества Гия Канчели).
Бакалаврські роботи, написані під керівництвом О. А. Нівельт:
- Васильєва І. Особливості втілення образу Ренати в опері Прокоф'єва «Вогненний ангел» (Особенности воплощения образа Ренаты в опере Прокофьева «Огненный ангел»).
- Торканевська Т. Образ Ольги в балеті-легенді Станковича «Ольга» (Образ Ольги в балете-легенде Станковича «Ольга»).
- Ексаревська Н. Образи майстра і Маргарити в опері Слонимського «Майстер і Маргаріта» (Образы мастера и Маргариты в опере Слонимского «Мастер и Маргарита»).
- Браткевіч І. Грузинські співи (Грузинские песнопения).
- Задорожня І. Втілення образів Марфи і Досифея в опері Мусоргського «Хованщина» (Воплощение образов Марфы и Досифея в опере Мусоргского «Хованщина»).
- Ноур М. Специфіка композиції та драматургії в III симфонії Прокоф'єва (Специфика композиции и драматургии в III симфонии Прокофьева).
- Битко О. Особливості втілення художнього змісту в балеті Прокоф'єва «Блудний син» (Особенности воплощения художественного смысла в балете Прокофьева «Блудный сын»).
- Бабурін Г. Про музичний стиль Г. Канчелі на прикладі II симфонії «Піснеспіви» (О музыкальном стиле Г. Канчели на примере II симфонии «Песнопения»).
- Шедліх О.Ю. Про стиль інструментальної музики Альфреда Шнітке (О стиле инструментальной музыки Альфреда Шнитке).
Магістерські роботи, написані під керівництвом О. А. Нівельт:
- Котельникова Є. Про співвідношення слова і музики в камерних вокальних жанрах (О соотношении слова и музыки в камерных вокальных жанрах).
- Ошека М. Особливості втілення жанру струнного квартету в композиторській творчості Бетховена і Шостаковича (історико-культурні паралелі). (Особенности претворения жанра струнного квартета в композиторском творчестве Бетховена и Шостаковича (историко-культурные параллели)).
- Міщенко Т. Особливості творчого мислення А. Шнітке (Особенности творческого мышления А. Шнитке).
- Ексаревська Н. Специфіка музичної драматургії камерної опери Слонимського «Майстер і Маргарита» (Специфика музыкальной драматургии камерной оперы Слонимского «Мастер и Маргарита»).
- Томленова О. Про музичний стиль Валентина Сильвестрова (О музыкальном стиле Валентина Сильвестрова).
- Браткевіч І. Пісноспіви – складова частина національної грузинської культури (Песнопения – составная часть национальной грузинской культуры).
- Ноур М. Особливості втілення художнього змісту в опері Прокоф'єва «Вогненний ангел» і IІІ симфонії. «Паралелі і альтернативи» (Особенности воплощения художественного смысла в опере Прокофьева «Огненный ангел» и IІІ симфонии. «Параллели и альтернативы»).
- Битко О. Особливості втілення художнього змісту в балеті Прокоф'єва «Блудний син» та IV симфонії Прокоф'єва. «Паралелі і альтернативи» (Особенности воплощения художественного смысла в балете Прокофьева «Блудный сын» и IV симфонии Прокофьева. «Параллели и альтернативы»).
Нагороди:
Численні грамоти, дипломи, листи подяки за творчі досягнення у науковій та педагогічній діяльності (понад 20). Медаль «Ветеран праці» (1984).