Кафедра теорії музики та композиції
- кандидат наук
- доцент
- член Національної спілки композиторів України
- композитор
Біографія:
Майденберг-Тодорова Кіра народилася в 1985 році. Закінчила Одеське училище мистецтв і культури імені К. Ф. Данькевича теоретичний (2000) і фортепіанний факультети (2001) (клас Терляхіної Н.П.). Одночасно займалася композицією в класі Томльонової А.С.
Протягом 2005-2011 років навчалася в Одеській державній музичній академії імені А. В. Нежданової (нині - Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової) за спеціальностями композиція (клас професора Цепколенко К.С.) та фортепіано (клас Резнік Д . Б.).
У 2013 році закінчила асистентуру-стажування в Одеській національной музичній академиії імені А. В. Нежданової за специальністю композиція (творчій керівник – професор Цепколенко К. С.).
З 2013 року - член Національної спілки композиторів України.
У 2014 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Алеаторно-сонористична композиція як інтерпретативний феномен у контексті сучасної музичної поетики».
Діяльність:
Майденберг-Тодорова К. відвідувала майстер-класи в літній академії “Musicalta” (Руффак, Франція, 2008) і в міжнародній академії музики ISAM (Міхельштадт, Німеччина, 2008), перші міжнародні композиторські майстер-класи сучасної музики «Course» (Київ, Україна, 2012, 2013).
Її твори виконувалися на наступних фестивалях: «Орфей» (Одеса, Україна 2000), «Kiev-music-fest» (Київ, Україна 2001,2009), «Music Marine Fest» (Одеса, Україна 2006, 2007), «Форум музики молодих» (Київ, Україна 2007, 2011, 2013), «Два дні і дві ночі нової музики» (Одеса, Україна 2009, 2011, 2012,2013), «Мост дружбы Украина-Россия»(Москва, Росія 2009) «Музыка без границ Украина-Россия» (Харків, Україна 2010), "Молоді композитори України" (Львів, Україна 2010), «Музичні прем'єри сезону» (Київ, Україна 2011), Міжнародний фестиваль академічних хорів (Пардубіце, Чехія, 2012), «Дни новой музики» (Харків, Україна, 2013). Здійснила прем’єрне виконання свого Концерту-симфонії для фортепіано з оркестром на міжнародному фестивалі нової музики «Impulsfestival» (Галле, Германія, 2009).
Входить до складу журі відкритого фестивалю-конкурсу дитячої творчості «Фонтанська весна».
Наукова діяльність:
Майденберг-Тодорова К. захистила в 2010 році магістерську роботу на тему «Явище імпровізації в контексті сучасної композиторської поетики», у 2014 році – кандидатську дисертацію на тему «Алеаторно-сонористична композиція як інтерпретативний феномен у контексті сучасної музичної поетики» (науковий керівник - доктор мистецтвознавства, професор О. І. Самойленко).
Брала участь у наступних конференціях:
- Всеукраїнська науково-творча конференція «Музичне мистецтво та наука на порозі третього тисячоліття. Схід- захід» (Одеса, Україна 2010, 2011, 2013),
- Міжнародна науково-практична конференція «Молоді музикознавці України» (Київ, Україна 2011, 2012),
- Всеукраїнська науково-практична конференція українського товариства аналізу музики (Київ, Україна 2011, 2012,2013),
- Всеукраїнська молодіжна науково-творча конференція «Дні науки» (Одеса, Україна 2010, 2011, 2012,2013).
- Всеукраїнська наукова конференція «Визначні ювілейні дати 2012 року» (Київ, Україна).
- Всеукраїнська молодіжна науково–творча конференція «Композиторська школа та світовий музичний процес» (Одесса, Украина 2012).
- Міжнародна конференція «Музично-естетичне виховання дітей. Задачі та перспективи (Одеса, Україна 2013).
Публікації:
К. Майденберг-Тодорова є автором наступних публікацій:
- Майденберг К. Авторское произведение как фиксированный процесс импровизации (на примере фантазии на остинато Дж. Корильяно / К. Майденберг // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А. В. Нежданової : [зб. наук. статей / гол. ред. О.В. Сокол]. – Одеса : Друкарський дім, 2011. – Вип. 13. – С. 124–134.
- Майденберг К. Феномен импровизации в современном композиторско-исполнительском сотворчестве / К. Майденберг // Київське музикознавство : [зб. статей / ред. кол. В.І. Рожок, Т.К. Гуменюк, С.В. Тишко та ін.]. – Київ : Київський інститут музики ім. Р. М. Глієра, 2011. – Вип. 39. – С. 42–52.
- Майденберг К. Хронотопические свойства алеаторной композиции в творчестве П. Булеза: на примере Третьей сонаты для фортепиано / К. Майденберг // Київське музикознавство : [зб. статей / ред. кол. В.І. Рожок, Т.К. Гуменюк, С.В. Тишко та ін.]. – Київ : Київський інститут музики ім. Р.М. Глієра, 2012. – Вип. 44. – С. 57–66.
- Майденберг К. Явление музыкальной драматурги в алеаторно-сонористической композиции / К. Майденберг // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського : [зб. наук. статей / гол. ред. В.І. Рожок]. – Київ, 2012. – Вип. 103 : Музична драматургія : теорія і практика. – С. 25–31.
- Майденберг-Тодорова К. Поэтика и семантика композиции в творчестве П. Булеза и Дж. Кейджа / К. Майденберг-Тодорова // Музичне мистецтво і культура : Науковий вісник Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової : [зб. наук. статей / гол. ред. О.В. Сокол]. – Одеса : Астропринт, 2012. – Вип. 16. – С. 262–270.
- Майденберг К. Преобразование фактуры в сонористической композиции: пространственно-временной аспект / К. Майденберг // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського : [зб. наук. статей / гол. ред. В.І. Рожок]. – Київ, 2013. – Вип. 108 : Механізм новацій у музичній творчості. – С. 32–40.
- Майденберг-Тодорова К. Тиша як полісемантичний феномен: композиторські та виконавські способи втілення / К. Майденберг-Тодорова // Часопис Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського : науковий журнал / [гол. ред. В.І. Рожок].– К. : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2013. – № 1 (18). – С. 66–72.
- Майденберг-Тодорова К. Композиторские и исполнительские интерпретативные свойства алеаторно-сонористической композиции / К. Майденберг-Тодорова // Искусство и образование : научный журнал / [ред. кол. Н.П. Бесчастнов, Е.Б. Долинская и др.]. – Москва: Роспечать, 2013. – Вып. 5 (83). – С. 32–41.
Публикации про неї:
Школьнікова А. Камерно-інструментальна творчість одеських композиторів у контексті імпровізації (на прикладі творчості К. Майденберг, А. Тихоплав) / А. Школьнікова // Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка : [сб. статей / ред. кол. І.М. Пілатюк, В.Є. Камінський]. – Львів : Сполом, 2010. – Вип. 24 : Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика. – Кн. 1. – С. 282–293. – (Серія «Виконавське мистецтво»).
Видані твори:
- Села муха (шутка) сл. Е. Чеповецкого. Композиторы Одессы – детям Сост. Бондарь Е.Н. – Одесса: ОНМА им. А.В. Неждановой, 2013.
- «Мишонок та Груффало» (п єса для фортепіано). Мистецький простір Одеси №2 (2) 2014.
Основні твори:
- «Загадки» п’ять п’єс для фортепіано соло за поезією С. Зубко (2004)
- «Тінь» за п’єсою І. Шварца для брасс–квінтету (2005)
- «Диалоги» триптих для скрипки та віолончелі (2005)
- «Осінь» за поезією. Ф. Ніцше для баритону та фортепіано (2006)
- «Як не бачу тебе» за поезією І. Франка для баритону та фортепіано (2006)
- Вариації для фортепіано соло (2007)
- «Скрытое» за поезією В. Бодильова для сопрано та фортепіано (2007)
- Парафраз на тему хорової обробки М. Леонтовича «Щедрик» для фортепіано соло (2007)
- Соната для акордеону соло у трьох частинах (2008)
- Триптих («Пустеля», «Стіна плачу», «Свято дощу») для кларнету in.B, віолончелі та фортепіано (2008)
- «Размышления о дне нынешнем» за поезією І. Майденберга для жіночого хору та фортепіано (2008)
- «Будь ласка, тихіше» («Please, keep а silenсe») для гобою та віолончелі (2009)
- Концерт-симфонія для фортепіано та симфонічного оркестру (2009)
- «Ой я молода» обробка української народної пісні для жіночого хору (2010)
- «И сонная беспечнось и тревога…» для струнного квартету (2010)
- «Від Кирки до Харибди» для канклеса соло (2011)
- «Погляд на Оливье Мессіана» для фортепіано соло (2011)
- «Всередині стихії» («The force, that drives the water») для скрипки та баяна (2011)
- «Time for percussion» для ансамблю перкусії (2011)
- «Автограф» для флейти соло (2012)
- «Двіспробипізнання» для баяну та фортепіано (2012)
- «А TRE»для бірбуне, канклесу та аккордеону (або для кларнету, маримби та акордеону) (2012)
- «Пасажир» для гобою, кларнету, валторни, скрипки та фортепіано (2012)
- «Punctum»для флейти, скрипки, кларнету и альта (2012)
- «Білий килим забуття» для дитячого або жіночого хору (2013)
- «Ілюзія спіралі» для симфонічного оркестру (2013)
Низка інструментальних п’єс для конкурсного виконання на конкурсах молодих виконавців та молодих викладачів.
Нагороди:
Кіра Майденберг-Тодорова є лауреатом наступних конкурсів:
- Обласний конкурс «Art of composition» (Одеса, Україна, 1993, 1995, 1999, 2001, 2003),
- Всеукраїнський конкурс «І струни Лисенко жівії» (Полтава, Україна 2003),
- Міжнародний конкурс «Кришталевий камертон» (Москва, Росія 2003),
- Міжнародний молодіжний конкурс імені Л. Ревуцького (Чернігів, Україна 2004),
- Міжнародний конкурс «Фарботони» (Канів, Україна 2006),
- Регіональний конкурс «Пентатон» (Миколаїв, Україна 2007),
- «Твої імена, Одесо!» (Одеса, Україна 2007),
- Міжнародний конкурс композиторів пам'яті Й.Дорфмана. (Міхельштадт, Німеччина 2008),
- «Мистецтво ХХІ століття» (Ворзель, Україна, 2010),
- Перший музичний конкурс молодих композиторiв пам'ятi Iвана Карабiца (Киів, Україна 2011).
- Лауреат щорічної Премії Одеської обласної ради молодим митцям за особисті досягнення у різних галузях суспільного життя, І місце у номинації «За творчі досягнення» (2012),
- Перший відкритий конкурс-фестиваль сучасного мистецтва Donbas modern music art (Гран-прі), (Донецьк, Україна, 2013).
- Почесна грамота директора Департаменту культури та туризму Одеської міської ради за натхнену працю у справі виховання молодих композиторів. (Одеса,Україна 2013).