Музичне мистецтво і культура. Випуск 2
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: А.О. Стьопін
Редактор-упорядник: О.М. Маркова
Рецензенти: І.А. Котляревський, В.Г. Москаленко
Видавництво: Одеса: Астропринт, 2001
Тираж: 300 прим.
К-сть cторінок: 360
ISBN: 966-549-721-9
Збірник містить статті музикознавців, викладачів музичних вищих навчальних закладів, здобувачів вчених ступенів з Одеси, Києва, Харкова, Донецька, Росії, Німеччини та Китаю. Розглядаються культурологічні та філософські проблеми музикознавства, питання історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасні погляди на музичну освіту та педагогіку, прогресивні школи і новітні методики підготовки музичних виконавців. Збірник стане у нагоді науковцям мистецтвознавчої галузі, викладачам та студентам ВНЗ музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
- Від головного редактора - З
КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- Сокол О.В. Звукоінтонаційні картини всесвіту у поезіях Т. Шевченка і М. Некрасова (дослід порівняльного структурно-семантичного аналізу) - 5
- Медушевский В.В. Духовно-нравственное воспитание средствами искусства - 14
- Шип С.В. К изучению образного содержания музыкального мышления (психологический аспект проблемы) - 21
- Александрова Н.Г. Музыка іп шешогіиш в творчестве украинских композиторов 90-х годов - 29
- Редя В.Я. Звучащая графика поэзии (“Три стихотворения из японской лирики” И.Стравинского) - 37
- Ле Ван Тоан. Концепции двоичности мира в истории и музыке Вьетнама - 48
- Миронов В. Ф. Деятельность выдающихся представителей музыкальной культуры Одессы как выражение феномена культурной типологий - 57
- Калимулина Т.А. К проблеме сакральной символики в музыке (на материале поэтики К. Пендерецкого) - 68
- Овсянникова-Трель А.А. Германский гений: миф или реальность? (к вопросу о культурных стереотипах в искусстве) - 76
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ТА КУЛЬТУРИ
- Завгородня Г. Ф. Поліфонізм сучасного музичного простору - 82
- Маркова Е.Н. Щедрость дарения: д-р Д.Гойови об отечественных истоках мирового авангарда (вместо предисловия к публикации) - 93
- ГойовиД. Николай Андреевич Рославец (1881-1944). Композитор и теоретик - 96
- Малышев Ю.В. Гармонические каноны популярной музыки - 101
- Нивелып О.А. Композиционная функция лада в музыке XX века - 115
- Іванченко В.Г. Універсальні та специфічні поняття у методиці аналізу змісту музичного твору - 123
- Довгаленко Н.С. Композитор Б.М.Лятошинский. Реконструкция одного замысла - 130
- Ревенко В.В. Опера М. Аркаса “Катерина” та її місце в музичній культурі кінця XIX ст - 134
- Суббота О.В. Особливості моторно-інтонаційної природи музики - 141
- Морозевич Н.В. Ідейно-смислові та стильові засади сучасних інструментальних творів для бандури на прикладі “Концертного триптиху” В. Зубицького - 152
- Сергеева О.В. Черты неориторики в кантате на анонимные тексты из английской поэзии ХУ-ХУІ веков И.Стравинского - 160
- Ву Гуо Линг. О предпосылках интонационных взаимодействий китайской и украинской песенности - 169
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОПКИ
- Холопова В.Н. Новое направление в музыкальной педагогике - курсы по музыкальному содержанию - 178
- Мирошниченко С. В. О преемственности преподавания музыкально¬теоретических дисциплин в Одессе (музыкальные классы - училище - консерватория) - 183
- Ржевська М.Ю. Проблеми стилеутворення у змісті курсу “Історія української музики XX століття” - 191
- Розенберг Р.М. Теория и практика редактирования в системе обучения музыковедов - 198
- Довгань Л.М. Деякі аспекти організації самостійної роботи вокаліста у процесі навчання і у творчій діяльності - 205
- Масол Л.М. Мистецво та освіта: на шляху до синергетики - 212
- Лисовская И.Л. Вклад Т.И.Цвелих в теорию и практику эстетического воспитания в Украине 218
- Сухомлинова Л.О. А. Бабаджанян. “Картины” (к проблеме интерпретации) - 222
- Алексеев В.П. Специфика игры на фортепиано гармонических последовательностей и усвоения теоретических основ инотональных процессов - 228
- Шишкина О.С. Особенности развития профессиональной музыки в Колумбии - 237
- Бородавкин С. А. О сущности понятия “европейская музыка” - 247
- Балашова И.И. Инструментальная прелюдия в историческом пространстве и современной практике - 254
- Решетняк Л. В. Тайны лабиринтов и искусство ракоходного контрапункта - 262
ПРОБЛЕМИ МУЗИЧНОГО ВИКОНАВСТВА
- Мюльберг К.Э. Исследование исполнительского дыхания кларнетиста методом электропневмографии - 268
- Бутенко Л.М. Музично-психологічна інтонація як дієвий чинник створення оперно-хорового образу - 275
- Горовой С.Г. Механізм становлення якісного звуку в процесі навчання гри на тромбоні - 285
- Белова Н.К. Воспитательный смысл запечатлейия образов молодежи в произведениях П.Чайковского : - 292
- Брояко Н.Б. Бандурні штрихи як засіб музичного інтонування - 295
- Лясота В.М. Про мистецтво диригування - 304
- Рымашевская В.В. Произведения для виолончели в творчестве одесских композиторов - 311
- Черноіваненко А.Д. Сучасне баянне виконавство у театралізованому художньому мисленні XX століття - 319
- Повзун Л.І. Роль раціональних засад у майстерності концертмейстера - 327
- Муляр П.М. О неисчерпаемости исполнительских задач в этюдах- картинах С.В.Рахманинова (на примере этюда-картины ми-бемоль минор ор. 39 №5) - 338
- Филатова О.А. От жанровой прагматики к исполнительской семантике: две стороны одной проблемы - 345
- Інформація про авторів - 354
- До уваги авторів - 357
Музичне мистецтво і культура