Музичне мистецтво і культура. Випуск 8 ч.1
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: О.І. Самойленко
Рецензенти: М.А. Давидов, Н.Є. Гребенюк
Видавництво: ВПП Друкарський двір, 2007
Тираж: 100 прим.
К-сть cторінок: 290
Восьмий вісник «Музичне мистецтво і культура» (книга перша) продовжує висвітлювати актуальні культурологічні, філософські та етико-естетичні проблеми музикознавства, питання історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасні погляди на музичну освіту і педагогіку, прогресивні школи і новітні методики підготовки музичних виконавців. Збірник містить статті музикознавців з різних міст та регіонів України. Дане видання стане у нагоді науковцям в мистецтвознавчій галузі, викладачам та студентам вищих навчальних закладів музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- Від головного редактора 5
- Розенберг Р. Три ипостаси музыки в романе В. Катаева „Разбитая жизнь или волшебный рог Оберона” 7
- Завгородняя Г. Полифонизм современного музыкального мышления в „Детской музыке” В. Сильвестрова 16
- Олійник О. Народжена розумом і звернена до буттєвості. Риторика і художній вираз домрового інструменталізму 29
- Грибиненко Ю. Музыкальная полистилистика в свете теории интертекстуальности 39
- Щербаков Ю. Музыкальный жанр как предмет интердисциплинарных исследований 49
- Максименко М. Своєрідність концептуалізації перформансу в творчості провідних українських композиторів 61
- Щербакова О. К проблеме „синтеза языков” в программной музыкальной композиции 72
ІСТОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ
- Горелик Л. Новая камерность в вокальном постренессансном искусстве 86
- Щитова С. Романтизм - головний вектор культурно- історичного процесу в європейській та американській культурі кінця XVIII - першої половини XIX ст 96
- Шпак Г. „Легенда о св. Елизавете” Ф. Листа и традиции романтической интерпретации жанра оратории 105
- Кучма О. Втілення ідеї відлуння в двох „ЕСНО” Р. Щедріна як спосіб зв’язку з традицією 116
- Каплієнко-Іллюк Ю. Особливості синтезу західноєвропейського та східнослов’янського в творчості Максима Березовського 127
- Боршуляк А. Музыкальная символика пассионности и принципы ее проявления в творчестве Ф. Листа 135
- Варакута М. О композиционных особенностях хоровых миниатюр В. Зубицького на канонические тексты 145
- Лю Бінцян. Гімни тайпінів у відображенні „ідеї часу” (1840 - 1850 рр.) 155
- Хан Сяоянь. „Травесті двічі” Шаусінської опери 160
ПРОБЛЕМИ ВИКОНАВСТВА ТА СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ
- Бутенко Л. Дирижерская постановка и ее модификация в процессе дирижирования 173
- Ергиев И. Академическое исполнительское искусство в русле культурологических инноваций 194
- Бондарь Е. Факторы формирования репертуара учебного хора: национальное и инонациональное 207
- Селезнева Н. Основы хорового письма и дирижирования в образовании композиторов: становление дисциплины 220
- Крупей М. До питання виконавської інтерпретації „Сонати для саксофона-альта і фортепіано” Е. Денисова 229
- Довгань Л. Кафедра оперной подготовки и оперная студия как творческая лаборатория одесских композиторов 239
- Хананаев С. Виконавсько-педагогічний аналіз музичного твору: до постановки проблеми 247
- Муляр П. Стилевые тенденции первой сонаты С. Рахманинова и вопросы ее исполнительской интерпретации 255
- Медведнікова Т. Л.І. Євсевська - продовжувач традицій піаністичної школи Гнесіних на Дніпропетровщині 265
- Притула Д. Психофизиологические основы формирования технического мастерства скрипача 276
- Інформація про авторів 285
- До уваги авторів 287
Музичне мистецтво і культура