Музичне мистецтво і культура. Випуск 10
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: О.І. Самойленко
Рецензенти: М.А. Давидов, Н.Є. Гребенюк
Видавництво: ВПП Друкарський двір, 2009
К-сть cторінок: 444
ISBN: 978-966-389-237-5
Десятий вісник «Музичне мистецтво і культура» продовжує висвітлювати актуальні культурологічні, філософські та етико-естетичні проблеми музикознавства, питання історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасні погляди на музичну освіту і педагогіку, прогресивні школи і новітні методики підготовки музичних виконавців. Збірник містить статті музикознавців з різних міст та регіонів України. Дане видання стане у нагоді науковцям в мистецтвознавчій галузі, викладачам та студентам вищих навчальних закладів музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
- Від головного редактора 7
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- Бенч О. Творчість Порфірія Демуцького, Василя Верховинця, Ярослава Бариича в контексті народного хорового виконавства 9
- Самойленко А. Духовность как категория музыкальной семантики 18
- Маркова Е. Музыковедческая мысль на пересечении времен в определении понятий музыкальной эстетики 27
- Завгородняя Г. Полифония в системе музыкального мышления 37
- Осадчая С. Структура богослужебного времени как смысловая основа литургической традиции 48
- Грибиненко Ю. Понятие полистилистики в современном музыкознании 57
- Суббота О. Співвідношення художніх концепцій композитора, виконавця і слухача в контексті проблеми розуміння 66
- Марик В. Концептуальное время в композиторском творчестве: к постановке проблемы 76
- Чехуніна А. Феномен психологічної установки у визначенні національно-стильової специфіки музики 87
- Максименко М. До питання про провідну значущість позамузичних інформаційних чинників в організації художнього континууму сьогодення (на прикладі творчості українських композиторів) 98
- Мозговий М. Феномен масовості в музичній культурі: дослідницькі підходи 109
- Година И. Явление сонорного интонирования в музыкальном искусстве: в поисках метода исследования 119
- Щербакова О. Воплощение идеи карнавальности в инструментальной музыке 130
- Лю Бінцян. Про паралелі в художніх принципах мислення Китаю і Європи 140
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ
- Козаренко О. Бідермаєр як актуальна стильова модель української музики 152
- Мірошниченко С. Випереджаючи час: «15 концертних фуг» А. Караманова 157
- Бородавкин С. Трактовка инструментов оркестра в опере П. И. Чайковского «Пиковая дама» 167
- Мельник Л. Початки музичної журналістики на етапі становлення української преси 178
- Сергеева О. Одесский литературно-артистический клуб: пути развития музыкальной деятельности 190
- Сахно И. Принципы записи византийских богослужебных мелодий 201
- Ломоносова Н. Предсимволистские черты произведений с фортепиано и для фортепиано С. Франка 212
- Батовська О. Художньо-стильові орієнтири опери «Ятранські ігри» І. Шамо 221
- Андриянова О. Жанрово-стилистические черты салонной музыки М. Завадского 231
- Роман Л. Партия Марфы из оперы Н. Римского-Корсакова «Царская невеста» в контексте традиции европейской романтической онеры 240
- Бережная Т. Трактовка жанра фантазии в творчестве Баха-отца и Баха-сына: сравнительная характеристика 250
- Варакута М. О претворении особенностей камерно-вокального жанра в хоровых миниатюрах Владимира Зубицкого 260
- Ткачик М. Камерно-інструментальна культура Львова першої половини XIX століття 269
- Лобода Л. Музыкологический аспект проблемы регионального радиовещания на территории Украины 276
- Ли Сонкунь. О программной жанровой двойственности (на примере Фантазии-сонаты «По прочтении Данте» Ф. Листа) 286
- Ші Хун Чан. Інтерпретація японської поезії в циклі М. Колесси «В краю квітучою вишні» на слова Ісікави Такубоку 294
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА
- Александрова Н. Анализ музыкальных произведений как современная музыковедческая дисциплина 306
- Бутенко Л. Подготовка дирижеров хора на современном этапе. Специфика, проблемы и возможные пути их решения 313
- Черноіваненко А. «Неперекладувані» фактурні формули як характерна ознака сучасної інструментальної музичної
- культури (на прикладі баянної творчості) 326
- Льісюк Е. Традиции фортепианного исполнительства Одессы в интерпретации сочинений А. Скрябина в XX веке 336
- Андросова Д. Кельтські стимули мінімалістської музики й сучасне фортепіанне виконавство 347
- Шагова И. Креативные и дидактические функции концертмейстера в классе хорового дирижирования 356
- Шрамм Н. «Момент-модель» стилистики Л. ван Бетховена в сонатах Ф. Шуберта: исполнительский подход 366
- Язикова Н. Фортепіанний ансамбль як одна з форм спільної музично-виконавської діяльності 375
- Повзун Л. Функціонально-рольова еволюція клавірної партії в камерному ансамблі 388
- Онищенко Д. Сонати С. Прокоф’єва в інтерпретації автора та його сучасників крізь призму документальних свідчень 398
- Фомина Т. Традиции исполнения фортепианной музыки С. Франка в контексте методических принципов Л. Н. Гинзбург (на примере «Прелюдии, хорала и фуги») 406
- Лысюк С. Соната Моцарта ля-минор КУ 310 и традиции ее исполнения как предмет педагогического творчества 415
- Інформація про авторів 431
- До уваги авторів 433
Музичне мистецтво і культура