Музичне мистецтво і культура. Випуск 13
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: О.І. Самойленко
Рецензенти: М.А. Давидов, Н.Є. Гребенюк
Видавництво: ВПП Друкарський двір, 2011
К-сть cторінок: 420
Тринадцятий випуск наукового вісника «Музичне мистецтво і культура» присвячений висвітлсіпію актуальних культурологічних, філософських та етико- естетичних проблем музикознавства, питань історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасних поглядів на музичну освіту і педагогіку, теоретичних засад та методичних принципів підготовки музичних виконавців. Збірник містить статті музикознавців з різних міст та регіонів України. Дане видання призначене для науковців мистецтвознавчо? галузі, викладачів та студентів вищих навчальних закладів музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
- Від головного редактора 7
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- Мирошниченко С. В. Полисемия понятия Quasi. Статья вторая 9
- Нивелът О. А. Опыт анализа романа в жанре эссе с привлечением музыковедческих понятий 19
- Чайка Е. В. Этос и пафос певческого служения Искусству 29
- Повзун Л. І. Поняття камерності у руслі жанрового підходу 38
- Полевой О. Г. Компании шоу-бизнеса и их музыкальные составляющие 46
- Тихий С. В. Погляди Станіслава Людкевича на естетику музичних явищ та структур: від музичного звуку до музичних форм 56
- Чернієнко О. А. Жанр фортепіанної мініатюри: до проблеми класифікації 64
- Станіславська К. /. Хоровий театр як нова мистецько-видовищна форма 73
- Богачев В. Ю. Исторические и жанрово-композиционные предпосылки формирования оперного языка (на примере творчества М. Мусоргского) 85
- У Линцао. О специфике текстологического похода в музыковедении 96
- Завісько Н. 3. Вплив філософії кордоцентризму на оперу «Тарас Бульба» Миколи Лисенка 106
- Чжен Цзинъ. Об эстетическом генезисе явления любви и его значении в оперном творчестве Н. Римского-Корсакова 114
- Майденберг К. И. Авторское произведение как фиксированный процесс импровизации (на примере «Фантазии на остинато»
- Дж. Корильяно) 124
- Ли Фанюань. Стилевой диалог. Чайковский и Данте 134
- Бородавкин С. А. Роль оркестра в опере В. Фемелиди «Разлом» 143
- Муравская О. В. К вопросу о жанрово-стилевой и духовно-смысловой специфике оперы М. И. Глинки «Жизнь за царя» 154
- Довгаленко Н. С. Леонід Грабовський. На початку творчого шляху 165
- Каплун Т. М. Сравнительная характеристика украинской и русской версий греческого роспева 178
- Языкова Н. Б. Третий фортепианный концерт А. Караманова в контексте стилевой эволюции композитора 189
- Давидовський К. Ю. Фестиваль мистецтв «Шевченківський березень» у культурно-мистецькому середовищі Києва (1994-2010 pp.) 200
- Ізваріна О. М. Українське оперне мистецтво у першій третині XX ст.: творчі пошуки 212
- Бордонюк В. И. Предсимволизм в музыкальном искусстве конца XVIII - начала XIX веков 223
- Мозгова О. М. Інтонаційна характеристика пісенності Миколи Мозгового (на прикладі пісні «Минає день, минає ніч») 231
- Олейникова Ю. В. «Назар Стодоля» К. Данькевича и традиции украинского бидермайера 239
- Рыжова О. А. Явление диалога культур в творчестве Б. Лятошинского 249
- Лунина А. Е. «Торговый подвиг» - основная концепт-фабула солярного мифосюжета оперы «Садко» Н. А. Римского-Корсакова 258
- Шумилина О. А. Особенности циклической формы в духовном концерте «Приидите и видите» М. Березовського 272
- Варакута М. И. Зарождение хоровой миниатюры фольклорного типа в украинской музыке рубежа ХІХ-ХХ веков 283
- Ду Фаньюн. Исторические предпосылки выбора сюжета и трактовки образов в опере «Африканка» Дж. Мейербера 293
- Лю Кетин. Тайваньская музыка в искусстве Китая 302
- Сикорская А. В. «Интеллектуальные сообщества» Царской России первой половины XIX века 312
- Чжу Лу. Между трагедией и утопией: типологические черты русской музыки второй половины XIX века 320
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА
- Ергиев И. Д. Исполнитель - творец эпохи постнеоклассицизма 329
- Шутко Ю. І. Гастрольна діяльність та концертні програми українських флейтистів у 60-90-ті роки XX століття 338
- Кувшинова Н. В. Роль Чернігівського музичного училища імені Л. М. Ревуцького у формуванні української професійної музичної освіти 350
- Лу Гелин. Ведущие принципы исполнительского стиля С. В. Рахманинова: к проблеме музыкальной интерпретации 360
- Куліш А. М. Особливості функціональної трансформації баянного мистецтва в культурі України та Сербії другої половини XX - початку XXI століть 371
- Ban Чуньмей. Специфические черты китайского оперного искусства 382
- Царук С. М. Вплив особистості Олександра Мишуги на творче становлення Михайла Микиші 394
- Ню Нин. Циклическая одночастность в Первом фортепианном концерте с оркестром С. Прокофьева 404
- Інформація про авторів 414
- До уваги авторів 417
Музичне мистецтво і культура