Музичне мистецтво і культура. Випуск 12
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: О.І. Самойленко
Рецензенти: М.А. Давидов, Н.Є. Гребенюк
Видавництво: ВПП Друкарський двір, 2010
К-сть cторінок: 436
ISBN: 978-966-389-320-4
Дванадцятий вісник «Музичне мистецтво і культура» продовжує висвітлювати актуальні культурологічні, філософські та етико-естетичні проблеми музикознавства, питання історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасні погляди на музичну освіту і педагогіку, прогресивні .школи і новітні методики підготовки музичних виконавців. Збірник містить статті музикознавців з різних міст та регіонів України. Дане видання стане у нагоді науковцям в мистецтвознавчій галузі, викладачам та студентам вищих навчальних закладів музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
- Від головного редактора 7
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- Рожок В. І. Пасхальна хорова асамблея-2009: здобутки і перспективи 9
- Гуменюк Т. К. Музична естетика: пошук методологічної парадигми 19
- Самойленко А. И. Автор и герой в музыковедческой деятельности. Статья вторая 31
- Нивелып О. В. Проблема анализа художественного смысла музыкальных произведений 40
- Мирошниченко С. В. Полисемия понятия guasi 49
- Завгородняя Г. Ф. Конструктивные основы современного полифонического мышления 58
- Осадчая С. В. Феномен композиторской религиозно-духовной музыки как музыки на канонические тексты (с обращением к конфессиональным жанрам) 71
- Сергеева О. В. К проблеме теоретического осмысления либретто балетного произведения (на примере балетного творчества И. Стравинского) 79
- Повзун Л. І. Генетичний код камерностпі в інструментально- ансамблевих жанрах 91
- Филатова О. А. Жанр как категория музыкального мышления: в диалоге с М. Бонфельдом 100
- Марик В. Б. Когнитивный стиль музыковеда: теоретические предпосылки исследования 107
- Шкарпитный О. П. Полистилистика как новое свойство струнно-смычкового квартета в композиторском творчестве XX века 115
- Регрут В. И. Семантика вокального ансамбля в операх В. А. Моцарта в свете проблемы музыкального катарсиса 124
- Горбань В. В. Музыка сфер И. Бунина 133
- Макаренко О. П. Діалог та еволюція фольклорно-музичного мислення в контексті міжкультурної комунікації у південноукраїнському просторі 141
- Цзя Шии. Эстетико-культурологические предпосылки изучения стиля фортепианой сюиты 149
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ
- Біба Отто. Г. Ч. Роббінс Ландон. Пам’яті видатного дослідника Гайдна 158
- Данковска Я. Философская мысль в эпоху Фридерика Шопена 170
- Демска-Трембач М. Ритмическая идиома Фридерика Шопена 179
- Корнієнко В. В. Французьке музичне мистецтво в Україні: мистецтвознавчий огляд (2000-2004 рр.) 189
- Муравская О. В. Творческий портрет Р. Шумана в контексте стилистики немецкого бидермайера 202
- Лю Бінцян. Китайська музична драма Кунцюй у її паралелях до літургічної драми-містерії Європи 210
- Солтис Р. Мистецтво Львівських скрипкових майстрів (традиції та досягнення) 218
- Го Суншан. Феномен стилевой памяти в творчестве С. Рахманинова 230
- Каплієнко-Ілюк Ю. В. Почесні Академіки болонської філармонічної музичної академії 240
- У Линцао. «Забытые мотивы» Н. Метнера: стилистические средства образования цикла 249
- Андриянова (Гиба) О. В. К истории лирического вальса 258
- Ефремова О. О. Обработка хорала «Vater unser im Himmelreich» в творчестве Г. Бёма и И. Пахельбеля: этимология органного мастерства 265
- Чжен Цзин. Музыкальное воплощение темы любви в опере Ж. Бизе «Кармен» 275
- Емельяненко М. С. Интерстилевые черты симфонической музыки XX столетия (на примере творческого диалога Д. Шостаковича - Г. Малера) 284
- Дубровская Г. Н. О вариантности музыкальной семантики С. В. Рахманинова в камерно-ансамблевом творчестве (на примере Элегического трио соль-минор №1) 295
- Чжу Лу. Музыкально-драматургическая интерпретация образа героя в оперном творчестве П. И. Чайковского (на примере «Пиковой дамы») 301
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА
- Ергиев И. Д. Современное исполнительское творчество как явление постнеоклассицизма или «конец музыки композиторов» 310
- Оганезова-Григоренко О. В. Феноменология профессионального менталитета 319
- Шатова И. А. Семантика исполнительских приемов хорового дирижирования 325
- Дзисюк В. Е. Стилевое своеобразие произведений для флейты в XX столетии (на примере произведений К. Орфа и П. Хиндемита) 335
- Фоміна Т. М. Художньо-виконавські принципи інтерпретації Сонати сі-мінор Ф. Ліста (до проблеми формування виконавської традиції класу професора Л. Н. Гіпзбург) 343
- Лукашенко Н. А. Фортепианные сонаты В. П. Задерацкого: опыт стилевого анализа 356
- Соланський С. С. До проблеми вибору інструменту при виконанні клавірних творів И. С. Баха 367
- Лаптева Г. М. Моральний аспект змістовності Скрипкового концерту П. І. Чайковського 378
- Могілевська Л. В. Спадкоємність музично-виконавської традиції в контексті загального розвитку світового скрипкового мистецтва 388
- Митюшкин В. А. «Огненный ангел» С. Прокофьева как предмет исполнительского анализа (на материале партии Рупрехта) 396
- Куліш А. М. Сербське коло як фактор розвитку баянно-акордеонного виконавства 403
- Дерский Ю. Я. Некоторые вопросы постановки вокального аппарата эстрадного певца 413
- Волинов С. П. Навчання та виховання диригента: поради практика 421
- Інформація про авторів 430
- До уваги авторів 433
Музичне мистецтво і культура