Музичне мистецтво і культура. Випуск 4 ч.2
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: О.І. Самойленко
Рецензенти: М.А. Давидов, Н.Є. Гребенюк
Видавництво: Друк, Одеса, 2004
Тираж: 300 прим.
К-сть cторінок: 318
ISBN: 966-8149-03-3
Четвертий науковий вісник «Музичне мистецтво і культура» продовжує висвітлювати актуальні культурологічні та естетичні проблеми музикознавства, питання історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасні погляди на музичну освіту і педагогіку, прогресивні школи і новітні методики підготовки музичних виконавців. Збірник містить статті музикознавців з міст Одеси, Києва, Донецька, Львова, а також з Росії, Німеччини та Китаю. Дане видання стане у нагоді науковцям мистецтвознавчої галузі, викладачам та студентам вищих навчальних закладів музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- Шип С. В. О семиотических предпосылках музыкальной герменевтики 7
- Самойленко А. И. «Язык сознания» и семантический анализ музыки: к постановке проблемы 18
- Коханик И. Н. Проблема музыкального стиля и стилеобразования в контексте постмодернизма 29
- Мирошниченко С. В. Учебная полифония и становление творческой системы Н. Римского-Корсакова 41
- Суббота О. В. Жест як універсальна реалія буття 54
- Линтварєва А. Ю. Оптологический подход к категории «музыкальное произведение» 65
- Филатова О. А. Актуальные аспекты проблемы жанра в музыкознании 74
- Таганов О. М. Звуковое пространство, как мобильная система интертоновых соотношений 85
- Таранец С. А. О применимости положений теории традиции Карла Р. Поппера в этнографии 92
ІСТОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ
- Швец С. Г. Скрипичное творчество Альфреда Шнитке: традиции и новаторство (на примере второй скрипичной сопаты) 99
- Гончаров А. О. Неофольклоризм в українській музиці 108
- Бордоиюк В. I. Западноевропейский символизм в творчестве Ф. Шопена (на примере этюдов ор. 10) 119
- Кравченко Т. В. Камерно-инструментальные ансамбли в музыкальной жизни Одессы (1950-2000 гг.) 129
- Рощенко Е. Г. Романтическое в «именных» вариациях Рахманинова 137
- Осадчая С. В. Традиционное и новаторское в «Братском поминовении» А. Кастальского 146
СУЧАСНА МУЗИЧНА ПЕДАГОГІКА
- Ржевська М. Ю. Проблеми стилеутвореїшя у змісті курсу «Історія української музики XX століття» 159
- Селезнева Н. О. Мистецтво хорового співу та народна освіта України у взаємному зв’язку 167
- Юшко Т. Основні проблеми і напрямки роботи в комплексному вихованні студента класу загального і спеціалізованого фортепіано 173
- Языкова Н. Б. О роли и значении курса общего фортепианно для студентов разных специальностей 180
- Никулина В. В. Новые формы музыкально-эстетического воспитания студентов в вузе 188
- Лисовская И. Л. О методах работы над полифоническими произведениями в классе общего и специализированного фортепиано 197
ПРОБЛЕМИ МУЗИЧНОГО ВИКОНАВСТВА
- Ракул Ю. К. Некоторые особенности применения фортепианных педалей в произведениях современных композиторов 207
- Морозевич Н. В. «Концертино в романтичному стилі для голосу та бандури» В. Власова як втілення синкретизму сучасного
- бандурного мистецтва 217
- Бондар Є. М. Сучасна хорова фактура як параметр надекспресії 226
- Резник Д. Б. Романтическая виртуозность как черта стиля в творчестве Ф. Шопена и Ф. Листа 238
- Стаховская Е. В. Пять вокализов ор. 31 С. Прокофьева, как предмет исполнительского музыкознания 249
- Крупен М. В. Шляхи формування художньо-виразного мислення виконавця-саксофоніста 258
- Дзисюк В. Ю. Исполнительские аспекты композиции концерта № 1 g-dur В. Моцарта для флейты с оркестром 269
- Ву Гуо Линг. Культурологический аспект межнационального исполнительского диалога в музыке 279
- Г.І. Шараева Е. А. О логике исполнительской интерпретации (на примере концерта Д. Мийо № 1 для виолончели с оркестром) 289
- Устименко-Косорич А. А. Профессиональное баянно-аккордеонное искусство в современной музыкальной культуре Сербии 298
- Филатова Т. В. Тембровые аспекты интерпретации музыки С. Прокофьева (из ансамблевого репертуара фаготиста) 306
- Інформація про авторів 315
- До уваги авторів 317
Музичне мистецтво і культура