Музичне мистецтво і культура. Випуск 7 ч.1
Головний редактор: О.В. Сокол
Заст. головного редактора: О.І. Самойленко
Рецензенти: М.А. Давидов, Н.Є. Гребенюк
Видавництво: ВПП Друкарський двір, 2006
Тираж: 300 прим.
К-сть cторінок: 356
Сьомий вісник «Музичне мистецтво і культура» (книга перша) продовжує висвітлювати актуальні культурологічні, філософські та етико-естетичні проблеми музикознавства, питання історії та теорії музичного мистецтва і культури, сучасні погляди на музичну освіту і педагогіку, прогресивні школи і новітні методики підготовки музичних виконавців. Збірник містить статті музикознавців з різних міст та регіонів України. Дане видання стане у нагоді науковцям в мистецтвознавчій галузі, викладачам та студентам вищих навчальних закладів музичного мистецтва і культури.
ЗМІСТ
- Від головного редактора 5
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА
- С. Мірошниченко. Її ім’я - поліфонологія 7
- О. Нивельт. Симультанный тип оперной драматургии 16
- Г. Завгородняя. Звук как образно-конструктивный феномен современного музыкального пространства 26
- Іванненко. Узагальненість і конкретність змісту музичного твору (естетико-теоретичний аспект) 38
- О. Суббота. Музична моторність як метазнак музичного мислення. 45
- Осадная. Концепция «музыки богослужения» в работах о. Павла Флоренского 55
- М. Максименко. Принцип гри у композиторської поетиці (на прикладі творчості одеських композиторів) 67
- Н. Полякова. Проблемные вопросы взаимодействия словесного и музыкального текстоинтонирования 77
- Л. Смирнова. Методологічні основи пізнання сутності та специфіки музики у науковій творчості Б. Асаф'єва 88
- Єроиіенко. Музична культура як результат духовної діяльності людини 96
- Поляковська. Електронні засоби музичної виразності в творчості Д. Поліщука 105
- В. Ионов. Стиль в музыке как предмет культурологического исследования 115
ІСТОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ
- Р. Розенберг. Семантика и драматургия музыкального ряда
- в романе Юрия Олеши «Зависть» 126
- О. Муравская. Христианский аспект культуры западноевропейского романтизма на примере реквиемов Ф. Шуберта и Р. Шумана 134
- И. Шатова. Исторические основы хоровой традиции 144
- Л. Пискач. Взаємозвязок традиції і новаторства у розвитку національної культури 155
- Е. Кучма. Проблема «открытости» стиля Шостаковича на примере первого фортепианного концерта 164
- В. Никонова. «Вечный образ» в условиях постмодернистской игры (на примере оперы С. Слонимского) 175
- О. Шаповалова. Концерт-дивертисмент С. Мамонова (до проблеми синтезу концертності і сюїтності) 189
- С. Щитова, Сонатність як принцип мислення в жанрах камерної інструментальної музики (на прикладі творчості композиторів Дніпропетровського регіону) 196
- Н. Старюченко. Діалог культурних традицій у вокальних циклах українських композиторів на прикладі творчості М. Колесси та М. Дремлюги 206
- ДО. Олейникова. Камерно-вокальное творчество Ф. Шуберта в контексте искусства австрийско-немецкого бидермайера 217
- Г. Дубровська. Православна інтонація в фортепіанній мініатюрі російських композиторів кінця XIX - початку XX ст 225
- Ту Дуня. Міфологічні - філософські засади музики і театру у Китаї і Європі 235
ПРОБЛЕМИ ВИКОНАВСТВА ТА СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ
- Л. Горелик. Специфика вокально-теоретической оснащенности камерного певца 245
- В. Самітов. Образно-художнє мислення музиканта-виконавця 254
- И. Ергиев. Исполнитель-художник и его время 262
- О. Щербакова. Поэтический эпиграф как коммуникативно-художественный элеме программности в жанре фортепианного дуэта 276
- ДО. Капліенко-Іллюк. Вступні іспити та Падре Мартіні (до питання історії болонської філармонічної академії) 286
- ДО. Щербаков. Танцевальная семантика в сюитах для двух фортепиано 298
- В. Полянський. До історії питання наукового визначення поняття «баян» 307
- М. Булда. Традиції та новації акордеонно-баянної творчості Віктора Власова в естрадно-джазовому жанрі: формування стилю та виконавської школи 317
- Ф. Крижанівський. Темброво-функціональне значення тромбону в музиці епохи романтизму 324
- А. Кондратьева. Вопросы анализа музыки и современная музыкальная педагогика 333
- У Цунь. Соната h-moll Ф. Ліста як предмет виконавського аналізу 343
- Інформація про авторів 351
- До уваги авторів 353
Музичне мистецтво і культура